... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 10:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیپلمات اسبق سازمان ملل: مرگ غیرنظامیان در غزه، لکه ننگی بر اسرائیل و متحدانش است 

باید رهبران سیاسی و نظامی و همچنین کسانی که تسلیحات و پشتیبانی ارائه کردند، پاسخگو باشد. این کارزار نظامی را به هیچ وجه نمی توان «دفاع از خود» توصیف کرد.

سیاست شرق _ معاون اسبق دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیرکل سازمان نروژی «کمک به پناهجویان»(NRC)، بمباران غزه توسط اسرائیل را “بدترین حمله به غیرنظامیان در زمان ما” خواند.

به نقل هلسینکی تایمز، جان ایگلند، فعال حقوق بشر و معاون اسبق دبیرکل سازمان ملل، روز سه‌شنبه گفت: «ما هر روز کودکان مرده بیشتر و رنج‌های تازه‌تر مردم بیگناه را شاهد هستیم که باید این جهنم را تحمل کنند.»

این دیپلمات اسبق نروژی، ادامه داد: «در میانه حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی هزاران خانواده مجبور شده‌اند از منطقه خطر در جای دیگری اقامت کنند.» اِگِلند وضعیت غزه را “شکست کامل انسانیت جمعی همه ما” دانست و گفت “کشتن باید متوقف شود”.

وی افزود: کشتار هزاران کودک و زن بی گناه، محاصره کل جمعیت غیرنظامی، و به دام انداختن غیرنظامیان بمباران شده در پشت مرزهای بسته غزه نیز، جنایاتی بر اساس قوانین بین المللی است. همچنین باید از سوی رهبران سیاسی و نظامی و همچنین کسانی که تسلیحات و پشتیبانی ارائه کردند، پاسخگو باشد. این کارزار نظامی را به هیچ وجه نمی توان «دفاع از خود» توصیف کرد.

معاون اسبق دبیر کل سازمان ملل، افزود: کشورهای حامی اسلحه از اسرائیل باید درک کنند که این کشتار غیرنظامیان لکه ننگی دائمی بر شهرت آنها خواهد بود. آنها باید خواهان آتش بس فوری در اسرائیل و غزه باشند. فقط توقف خصومت ها به ما اجازه می دهد تا کمک موثری به دو میلیون نفری که اکنون به آن نیاز دارند، تضمین کنیم. محدودیت‌های شدید در دسترسی به کمک‌ها وضعیت را وخیم‌تر کرده و منجر به گرسنگی در میان مردم غزه شده و بحران انسانی وخیم را تشدید کرده است. ما به دلیل بمباران، هرج و مرج و وحشت مجبور شده ایم تقریباً تمام عملیات کمک رسانی خود را متوقف کنیم.

برندهٔ جایزه چهار آزادی، گفت دهها هزار نفر در خیابان‌ها به سر می‌برند که میان آنها همکاران نهادهای کمک‌رسانی نیز هستند که یکی از آنها به گفته او همراه نوزاد دوماهه‌اش در غزه است.

او همچنین خواهان آتش‌بس دائمی و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی گروگان‌ها شد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »