... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - 9:24 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
نقض آتش بس در یمن؛

حملات گسترده ائتلاف عربی عربستان به یمن

نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته با شلیک گلوله، حملات راکتی و توپخانه و نیز پرواز هواپیماهای جاسوسی، آتش بس در استان الحدیده را نقض کردند.

سیاست شرق _ منابع خبری گزارش دادند، نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ بار آتش‌بس الحدیده واقع در غرب یمن را نقض کردند.

به نقل از المسیره، منابع نظامی یمن روز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته با شلیک گلوله، حملات راکتی و توپخانه و نیز پرواز هواپیماهای جاسوسی، آتش بس در استان الحدیده را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، سه غیرنظامی نیز در تیراندازی نیروهای مرزبانی عربستان در منطقه «الرقو» و «آل شیخ» واقع در شهرستان مرزی منبه استان صعده زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز شورای امنیت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت بازگردانند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف، بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »