... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 6:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بریتانیا، پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

بر اساس بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، پنج مقام ارشد امنیتی از جمله «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «حسن کرمی» فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند.

سیاست شرق _ دولت بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که پلیس امنیت اخلاقی و تعدادی دیگر از مقامات امنیتی ایران را تحریم کرده است.

به نقل از رویترز، دولت بریتانیا دلیل این اقدام را، آنچه « تهدید به بازداشت و خشونت برای کنترل لباس زنان ایرانی و نحوه رفتار عمومی آنها» عنوان نموده، دانست.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: این تحریم‌ها پیام واضحی برای مقامات ایران دارد؛ ما شما را به خاطر سرکوب زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که علیه مردم خودتان به کار بسته‌اید، پاسخگو می‌کنیم.

بریتانیا با اشاره به مرگ مهسا امینی، اعلام کرد که کل نهاد پلیس امنیت اخلاقی، همچنین محمد رستمی چشمه گچی، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و حاج احمد میرزایی، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ را تحریم کرد.

به نقل از ایسنا، همچنین بر اساس بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، پنج مقام ارشد امنیتی از جمله «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «حسن کرمی» فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند.

طبق این بیانیه، این فهرست همچنین شامل «لیلا واثقی، فرماندار سابق شهر قدس و حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خوزستان و جانشین قرارگاه کربلا» می‌شود.

به موجب این تحریم‌ها افراد یاد شده نمی‌توانند به بریتانیا سفر کنند و چنانچه دارایی‌هایی در بریتانیا یا در اختیار افرادی در بریتانیا داشته باشند، مسدود خواهد شد.

منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که دولت کانادا ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، نسبت به هرگونه دخالتی در امور داخلی ایران هشدار داده و تصریح کرد که موضوع داخلی ایران، مربوط به دولت و ملت ایران است و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »