... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 1:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

خواهر کیم جونگ اون، به آمریکا در مورد “بحران امنیتی مرگبارتر” هشدار داد

کیم، به ایالات متحده هشدار داد که با "بحران امنیتی مرگبارتر" روبرو خواهد شد، زیرا واشنگتن برای محکومیت آزمایش موشک بالستیک قاره پیما اخیر توسط سازمان ملل تلاش می کند.

سیاست شرق _ «توبیخ کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی، که از سوی رسانه های غربی به عنوان دومین فرد قدرتمند کره شمالی شناخته می شود، به امریکا در خصوص آنچه «بحران امنیتی مرگبار» عنوان شده است، هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری «ان بی سی» امریکا، این هشدار در حالی است که واشنگتن برای محکومیت آزمایش موشک بالستیک قاره پیما اخیر کره شمالی، از سوی سازمان ملل تلاش می کند.

هشدار کیم یو جونگ، ساعاتی پس از آن منتشر شد که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت که ایالات متحده بیانیه پیشنهادی ریاست جمهوری در محکومیت پرتاب موشک های کره شمالی و سایر فعالیت های بی ثبات کننده را منتشر خواهد کرد. 

پس از این نشست، توماس-گرینفیلد همچنین بیانیه ۱۴ کشور را خواند که از اقدام برای محدود کردن پیشرفت برنامه های تسلیحاتی کره شمالی حمایت کردند.

کیم یو جونگ که از سوی رسانه های غربی، پس از برادرش به‌عنوان دومین فرد قدرتمند کره‌شمالی عنوان می‌شود، از ایالات متحده به دلیل انتشار آنچه که او آن را «بیانیه مشترک مشمئزکننده‌ای همراه با گروه‌هایی مانند بریتانیا، فرانسه، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی» خواند، انتقاد کرد.

کیم، ایالات متحده را با “سگی گرفته شده که از ترس پارس می کند” مقایسه کرد. او گفت کره شمالی بیانیه تحت رهبری آمریکا را “نقض عمدی حاکمیت ما و یک تحریک سیاسی شدید” تلقی خواهد کرد.

«آمریکا باید توجه داشته باشد که مهم نیست که چقدر ناامیدانه به دنبال خلع سلاح (کره شمالی) باشد، هرگز نمی تواند (کره شمالی) را از حق دفاع از خود محروم کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »