... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - 8:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اسکای نیوز: قهرمان ماراتن جهان، در یک سانحه رانندگی، درگذشت

کیپتوم یکی از هیجان انگیزترین چشم اندازهای جدید در دویدن جاده را در سال های اخیر نشان داد.

سیاست شرق _ کلوین کیپتوم، دونده ماراتن کنیایی در یک سانحه رانندگی شدید، به همراه مربی خود جان باخت.

به نقل از اسکای نیوز، کیپتوم در حالی که فقط ۲۴ سال سن داشت، توانسته بود که به رکورد دار دوی ماراتن تبدیل شود و خیلی ها تصور می کردند که او اولین انسان تاریخ خواهد شد که ماراتن را در کمتر از دو ساعت می دود اما عمرش به ثبت چنین رکوردی کفاف نداد.

کیپتوم یکی از هیجان انگیزترین چشم اندازهای جدید در دویدن جاده را در سال های اخیر نشان داد.

او زمانی که اولین مسابقه خود در ماراتن را در دسامبر ۲۰۲۲ انجام داد، با زمان ۲:۰۱:۵۳ و با پیروزی در والنسیا، تیتر خبرها شد. کمتر از یک سال بعد، تنها در سومین ماراتن خود، رکورد جهانی را با ۲:۰۰:۳۵ شکست و در شیکاگو پیروز شد.

این عملکرد، همراه با پیروزی او در اوایل سال در ماراتن لندن با رکورد ۲:۰۱:۲۵، باعث شد که او در مسابقات خارج از ورزشگاه مردان به عنوان ورزشکار سال ۲۰۲۳ انتخاب شود.

کیپتوم در روستای چپسامو در چپکوریو، در ۳۰ کیلومتری الدورت در دره ریفت کنیا ، متولد و بزرگ شد، در جوانی در مزرعه خانواده‌اش کار می‌کرد. او دویدن را از حدود ۱۳ سالگی شروع کرد و دوندگان ماراتن محلی را در مسیرها و جاده های محلی دنبال می کرد.

بلافاصله پس از آن، او وارد نیمه ماراتن اول خود – نیمه ماراتن الدورت – شد و در مجموع دهم شد. فقط پنج سال بعد، در سال ۲۰۱۸ در سن ۱۸ سالگی، او برنده مسابقه شد.

او اولین مسابقه بین المللی خود را در سال ۲۰۱۹،در حالی که هنوز نوجوان بود، انجام داد و با ساعت ۵۹:۵۴ در نیمه ماراتن لیسبون پنجم شد. قبل از حرکت به مسافت کلاسیک، کیپتوم نیمه ماراتن PB خود را به ۵۸:۴۲ در نیمه ماراتن والنسیا ۲۰۲۰ کاهش داد.

او قرار بود در آوریل امسال در ماراتن روتردام شرکت کند، جایی که امیدوار بود اولین مردی باشد که دو ساعت برای ماراتن در یک کورس واجد شرایط رکوردشکنی می کند.

سباستین کو، رئیس دوومیدانی جهانی، گفت: «از اطلاع از فقدان ویرانگر کلوین کیپتوم و مربی او، جروایس هاکیزیمانا، شوکه و عمیقاً متأسفیم.

ما به نمایندگی از تمام ورزشکاران جهان، عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده ها، دوستان، هم تیمی های آنها و ملت کنیا ارسال می کنیم.

اوایل این هفته در شیکاگو، جایی که کلوین رکورد جهانی ماراتن فوق‌العاده خود را در آن ثبت کرد، توانستم زمان تاریخی او را به طور رسمی تایید کنم.

“یک ورزشکار باورنکردنی که میراثی باورنکردنی از خود به جای گذاشته است، ما سخت برای او دلتنگ خواهیم شد.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »