... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - 12:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله هوایی آمریکا به فرماندهان کتائب حزب الله عراق

در جریان حمله‌ به یک خودرو که گفته می‌شود متعلق به نیروهای حشد شعبی بود، سه تن از جمله دو تن از فرماندهان کتائب حزب الله عراق به شهادت رسیدند.

سیاست شرق _ در ادامه حملات آمریکا به سوریه و عراق، ارتش آمریکا از انجام یک حمله هوایی در روز چهارشنبه در بغداد، پایتخت عراق، خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای گفت که نظامیان این کشور در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) حمله یکجانبه‌ای را در بغداد انجام دادند.

از سوی دیگر ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی تایید کردند که حمله به خودرویی که حامل دو تن از فرماندهان حشد‌الشعبی در منطقه المشتل در شرق بغداد، توسط هواپیماهای آمریکایی صورت گرفت.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت نیروهای آمریکایی به یک هدف ارزشمند در بغداد حمله کردند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش کرد: آمریکا علیه یکی از رهبران ارشد کتائب حزب‌الله عراق حمله پهپادی انجام داد.

خبرنگار الجزیره در بغداد گزارش کرد ورودی‌های منطقه الخضراء عراق بسته شدند.

به گزارش ایسنا، در جریان حمله‌ به یک خودرو که گفته می‌شود متعلق به نیروهای حشد شعبی بود، سه تن از جمله دو تن از فرماندهان کتائب حزب الله عراق به شهادت رسیدند.

به نقل از الجزیره، حشدالشعبی عراق می‌گوید ابوباقر الساعدی، از فرماندهان این گروه در حمله آمریکا به شهادت رسیده است.

واکنش رئیس فراکسیون بدر به حمله تروریستی آمریکا در عراق

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق به حمله پهپادی آمریکا به خودروی حامل فرماندهان مقاومت واکنش نشان داد و خواستار پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در عراق برای همیشه شد.

مهدی تقی الامرلی اعلام کرد: ما بار دیگر تکرار می‌کنیم. البته این بار متفاوت از دفعات گذشته است. ما به حضور آمریکا در عراق نه می‌گوئیم. صبر کنید تا ببینید چه کار خواهیم کرد.

همگی اعضای کمیته امنیت و دفاع، بدون استثنا مصمم به اخراج اشغالگران هستند. ریخته شدن خون مردم بیگناه دیگر بس است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »