... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 5:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
با وجود تحریم های آمریکا؛

صادرات نفت ایران به بالاترین حد، در ۵ سال اخیر رسید

تولید نفت خام ایران در ماه می(اردیبهشت_خرداد) به 3.04 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به 2.66 میلیون بشکه در روز در ژانویه افزایش داشت. 

سیاست شرق _ به گفته مشاوران، داده‌های کشتیرانی و یک منبع آگاه، صادرات نفت خام و تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با وجود تحریم‌های آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است.

به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای(۲۰۱۵) خارج شد و تحریم ها را با هدف محدود کردن صادرات نفت و درآمدهای مرتبط با آن به ایران بازگرداند، محدود شده بود.

با این وجود، بر اساس گزارش Kpler، ارائه دهنده داده های جریان، صادرات نفت خام ایران در ماه می از ۱.۵ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین نرخ ماهانه از سال ۲۰۱۸ است. آنها در سال ۲۰۱۸، قبل از خروج آمریکا از توافق هسته ای، حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز بودند.

ایران در ماه مه اعلام کرد که تولید نفت خود را به بالای ۳ میلیون بشکه در روز رسانده است. بر اساس ارقام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این حدود ۳ درصد از عرضه جهانی است و بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. 

آژانس  بین المللی انرژی این هفته تولید ایران در ماه مه را ۲.۸۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که نزدیک به رقم رسمی ایران است.

تحلیلگران می گویند تولید و صادرات ایران افزایش یافته است. SVB International، مشاور، تخمین می زند که تولید نفت خام ایران در ماه می(اردیبهشت_خرداد) به ۳.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ۲.۶۶ میلیون بشکه در روز در ژانویه افزایش داشت. صادرات نفت خام و میعانات گازی در ماه می ۱.۹۳ میلیون بشکه در روز بود.

حال اینکه، این افزایش تولید به مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا مرتبط است یا به علت نفوذ ایران در بازارهای نفتی است مشخص نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »