... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 7:17 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان

مقامات جمهوری اسلامی ایران می گویند که این رزمایش ها "امنیت تجارت بین المللی دریایی، مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی" را تقویت می کند.

سیاست شرق _ ایران، روسیه و چین، یک سری رزمایش‌های مشترک دریایی را، روز سه‌شنبه، در دریای عمان آغاز کردند تا همکاری های نظامی یکپارچه خود را به نمایش بگذارند.

این رزمایش نظامی دریایی، که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، شامل حضور کشتی های جنگی و هوانوردی است . هدف از این فعالیت نظامی ترکیبی، نشان دادن توانایی کشورهای مذکور برای حفاظت از «فعالیت اقتصادی دریایی» است.

طبق گزارش ها، چین این رزمایش ها را «کمربند امنیتی دریایی-۲۰۲۴» نامید و گفت که آنها «به طور مشترک امنیت دریایی منطقه را حفظ می کنند». 

بر اساس این گزارش، ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، روز دوشنبه وارد یکی از شهرهای بندری ایران شده بودند و نیروی دریایی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، هند، قزاقستان، عمان و پاکستان به عنوان تماشاگر حضور خواهند داشت.

به نقل از وزارت دفاع چین، در حالی که رزمایش های جنگی در این هفته برگزار می شود، چین قرار است یک «ناوشکن موشک هدایت شونده» و همچنین یک «ناوچه موشک هدایت شونده» و چندین کشتی تدارکاتی دیگر بفرستد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران می گویند که این رزمایش ها “امنیت تجارت بین المللی دریایی، مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی” را تقویت می کند.

این پنجمین رزمایش نظامی دریایی است که بطور مشترک از سوی کشورهای ایران، چین و روسیه در سال های اخیر برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »