... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 11:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شولتس: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند

شولتس: دولت اسرائیل باید تمام تلاش خود را به خرج دهد تا مطمئن شود که از جمعیت غیرنظامی غزه در این امر بهتر محافظت می‌شود و دسترسی بهتری به کمک‌های بشردوستانه دارند. این واضح است که اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

سیاست شرق _ اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، پس از جان باختن بیش از ۲۳ هزارنفر از ساکنین نوار غزه،از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون، خواستار حفاظت بهتر از مردم غیرنظامی غزه شد.

به نقل از دویچه وله، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه، ۸ژانویه (۱۸ دی‌ماه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی با لوک فریدن، نخست‌وزیر لوکزامبورگ در برلین گفت: «دولت اسرائیل باید تمام تلاش خود را به خرج دهد تا مطمئن شود که از جمعیت غیرنظامی غزه در این امر بهتر محافظت می‌شود و دسترسی بهتری به کمک‌های بشردوستانه دارند. این واضح است که اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

صدراعظم آلمان افزود: «تأمین نیازهای بشردوستانه در مناطق ساحلی وخیم است و هشدارهای سازمان‌های امداد بین‌المللی نباید نادیده گرفته شوند.»

با این، این سیاستمدار سوسیال دموکرات تاکید می‌کند که جنگ می‌تواند “فورا پایان یابد”. 

شولتس همچنین خواستار آن شد که رهبری حماس خود را تسلیم کند.

صدر اعظم آلمان، بدون اشاره به حملات مرگبار اسرائیل به نواز غزه و قتل بیش از ۲۳ هزار نفر از فلسطینیان، در بخش دیگری از سخنان خود، از جمهوری اسلامی ایران خواست که “بیش از این به این درگیری دامن نزند”. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »