... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 3:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

احضار سفیر ایران در باکو توسط وزارت خارجه آذربایجان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر ایران در باکو را به دلیل آنچه «اظهارات مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی و رسانه‌های جمهوری اسلامی» عنوان شده است، فراخواند.

سیاست شرق _ رسانه های جمهوری آذربایجان از احضار سیدعباس موسوی سفیر ایران در باکو در وزارت خارجه این کشور خبر دادند.

‌ به گزارش پایگاه خبری آذربایجان ۲۴، یک روز پس از آنکه وزارت امور خارجۀ ایران، سفیر آذربایجان در تهران را احضار کرد، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز سفیر ایران در باکو را به دلیل آنچه «اظهارات مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی و رسانه‌های جمهوری اسلامی» عنوان شده است، فراخواند.

بنا به همین گزارش، دلایل احضار سفیر ایران در باکو، آنچه «نارضایتی و نگرانی جمهوری آذربایجان در رابطه با «پروپاگانداهای راه افتاده علیه این کشور در رسانه‌های ایرانی، سخنان تهدیدآمیز مقامات سیاسی و نظامی ارشد، که با روح روابط دو کشور هم‌راستا نیست»، عنوان شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین در جریان این دیدار، اعتراض و ادعای خود را نسبت به « ایجاد شرایط استقرار شهروندان آذربایجانی در ایران که مرتکب جنایت علیه ساختار قانون اساسی آذربایجان شده‌اند و دارای حکم بازداشت و تفتیش بین‌المللی هستند»، به اطلاع سفیر ایران در باکو رساند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین مدعی پناه دادن ایران به تجزیه طلبان این کشور شد و خواهان تحویل آنها گردید.

این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به دلیل «تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه ها و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران»، عصر روز پنجشنبه سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.

در جریان احضار سفیر آذربایجان در تهران، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه مراتب نارضایتی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به «اظهارات غیردوستانه مقامات عالی جمهوری آذربایجان و سیاه نمایی رسانه های این کشور» را به سفیر آذربایجان ابلاغ کرد.

 دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد: «انتظار داریم هرچه سریعتر به این روند پایان داده شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آید».

سفیر جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز تأسف از وضعیت ایجاد شده، اعلام کرد که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را سریعاً به باکو منعکس خواهد کرد.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »