... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - 5:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری گروه ۷ در کشورهای در حال توسعه

بایدن: این سرمایه گذاری کلی شامل شرکای G7 و سرمایه خصوصی، هدف آن رسیدن به 600 میلیارد دلار در پنج سال آینده خواهد بود.

سیاست شرق _ جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، در جریان اجلاس کشورهای عضو گروه هفت(G_7) در آلمان اعلام کرد که آنها سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارددلاری را در پروژه های زیرساختی جهانی در پنج سال آینده انجام خواهد کرد تا بخشی آنها برای مقابله با طرح کمربند و جاده چین باشد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رییس‌جمهور آمریکا ، روز یکشنبه گفت که این سرمایه گذاری کلی شامل شرکای G7 و سرمایه خصوصی، هدف آن رسیدن به ۶۰۰ میلیارد دلار در پنج سال آینده خواهد بود که شامل ۲۰۰میلیارددلار سرمایه گذاری آمریکا نیز خواهد بود.

بایدن در کنار سایر رهبران گروه ۷ در حاشیه اجلاس آلمان گفت: «این کمک یا خیریه نیست. این سرمایه‌گذاری است که برای همه، از جمله مردم آمریکا و مردم همه کشورهای ما، سود خواهد داشت.»

نزدیک به یک دهه، چین بر روی پل‌ها، جاده‌ها، معادن، فرودگاهها و دیگر پروژه‌های زیرساختی سخت در کشورهای در حال توسعه متمرکز بوده است که کل هزینه‌های آن ۱ تریلیون دلار برآورد شده است، اگرچه مقدار واقعی می‌تواند بیشتر باشد. ابتکار G7 پروژه هایی را در چهار دسته اصلی تأمین مالی می کند: انرژی پاک، سیستم های بهداشتی، برابری جنسیتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »