... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - 1:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اظهارات جدید محمود عباس درباره یهودیان

عباس: یهودیان اروپایی (اشکنازی) از تبار اسرائیلیان ذکر شده در کتاب مقدس نبودند بلکه از تبار خزران بودند.

سیاست شرق _ محمود عباس، در سخنانی در شورای انقلابی سازمان فتح در ماه گذشته، که متن آن روز گذشته منتشر شد، انگیزه دیگری را برای آلمان نازی در کشتار یهودیان عنوان کرده و به اظهارنظر در مورد تبار یهودیان اروپایی پرداخته است.

وی گفته است که دلیل خصومت هیتلر با یهودیان، موقعیت اجتماعی آنان بوده و نه اعتقاد دینی‌شان. این اظهارات به «انکار هولوکاست» تعبیر شده است.

محمود عباس در این سخنرانی گفت: «آنها می‌گویند که هیتلر، یهودیان را به خاطر یهودی بودن آنها کشت و اروپا از یهودیان به دلیل یهودی بودن آنها متنفر بود، اما این درست نیست.»

او افزود: «به وضوح توضیح داده شد که اروپاییان به خاطر «نقش اجتماعی» یهودیان با آنان خصومت می‌ورزیدند.»

رهبر تشکیلات فلسطینی گفت که تعدادی از نویسندگان هم این نظر را ابراز کرده‌اند و از جمله به نقل از کارل مارکس، که خود یهودی بود، گفت که «خصومت با یهودیت به عنوان یک دین نبود، بلکه به خاطر نقش اجتماعی آن بود.»

عباس در توضیح اظهاراتش گفت که دلیل مخالفت اروپاییان با یهودیان «به پول و دریافت ربا و امثال این ارتباط داشت.»

در ترجمه اظهارات رهبر فلسطینیان توسط موسسه تحقیقات خاورمیانه، که یک نهاد اسرائیلی است، به نقل از او آمده است که یهودیان یکی از عوامل شکست آلمان در جنگ جهانی اول بودند. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی هم این نظر را عنوان کرده بود. 

عباس گفته است که دلیل نفرت هیتلر از یهودیان این بود که از نظر او «آنها دست به خرابکاری می‌زدند» و افزوده است که « فقط می‌خواهیم این نکته را روشن کنیم که مسئله به یهودیت و یهودی‌ستیزی مربوط نبود.»

وی همچنین این نظر را تکرار کرد که یهودیان اروپایی (اشکنازی) از تبار اسرائیلیان ذکر شده در کتاب مقدس نبودند بلکه از تبار خزران بودند. اشاره او به این نظریه است که ساکنان پادشاهی خزران واقع در شمال دریای خزر در سده دهم میلادی به یهودیت گرویدند و بعدها به دلایل تاریخی عازم کشورهای اروپایی شدند و جامعه یهودیان اروپا – اشکنازی – را تشکیل دادند. وی گفت: «حقیقتی که باید برای دنیا روشن کنیم این است که یهودیان اروپایی سامی‌نژاد نیستند. و هیچ ربطی به یهودیت ندارند.»

در واکنش به سخنان محمود عباس، گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفته است که: «این چهره واقعی رهبری فلسطین است؛ همانطور که عباس یهودیان را مقصر هولوکاست معرفی می‌کند، تمامی مشکلات خاورمیانه را هم تقصیر یهودیان می‌داند.»

کمیته یهودیان آمریکا نیز با محکوم کردن این اظهارات، گفته است: «این نوع رهبری فقط خشونت می‌آورد، نه پیشرفت.» این نهاد گفته است که «رهبران متعهد به صلح در منطقه خاورمیانه باید از مدارا با اظهارات عباس دست بردارند و لفاظی‌های نفرت‌انگیز او را محکوم کنند.»

عباس در ماه مه امسال گفت که اسرائیل مثل گوبلز وزیر ارشاد و تبلیغات نازی‌ها «دروغ می‌گوید» و سال گذشته در جریان سفر به آلمان، در یک نشست خبری مشترک با صدراعظم آن کشور، اسرائیل را به ارتکاب «پنجاه مورد هولوکاست» متهم کرد که واکنش تند اسرائیل، آلمان و آمریکا را در پی داشت. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »