... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - 11:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: وقوع سیل در لیبی و اعلام ۳ روز عزای عمومی در این کشور

شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به نوبه خود از کشورها و سازمان های بین المللی خواست تا به مناطق آسیب دیده از سیل کمک کنند.

سیاست شرق _ عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت وحدت ملی لیبی، امروز دوشنبه، در پی جاری شدن سیل، که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مردم این کشور شد، به مدت ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، سیل چندین شهر و روستا در شرق لیبی را فرا گرفت و خسارات زیادی به بار آورد. دولت پرچم ها را نیمه برافراشته اعلام کرد. سیل در این کشور، تنها در شهر درنا، بیش از ۱۵۰ کشته بر جای گذاشته است.

دبیبه در جلسه اضطراری شورای وزیران در طرابلس، پایتخت این کشور، برای بررسی پیامدهای سیل گفت که دولت به اقدامات لازم برای امداد رسانی به آسیب دیدگان ادامه می دهد و از همه مقامات و مسئولان خواست شرایط منطقه شرق را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد که به سازمان ها و نهادهای دولتی دستور داده است تا از همه توانمندی های لازم استفاده کنند و وجوه مورد نیاز به همه شهرداری های آسیب دیده پرداخت شود.  

وی تاکید کرد که آنچه به عنوان تقسیم بندی های صورت گرفته از بیرون توصیف شده، مانع از کمک آنها به روستاها و مناطق آسیب دیده از سیل نخواهد شد.

محمد حموده، سخنگوی دولت وحدت ملی، به نوبه خود، در یک نشست مطبوعاتی پس از جلسه کابینه که امروز برگزار شد، گفت که باران در شرق کشور به دلیل طوفان دانیل «بیش از ۴۰ سال است که در لیبی ثبت نشده است. ”

وزارت داخله در حکومت وحدت ملی اعلام کرد که در حال اعزام کاروان کمک به مناطق آسیب دیده در شرق لیبی بر اثر سیل و سیلاب است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به نوبه خود از کشورها و سازمان های بین المللی خواست تا به مناطق آسیب دیده از سیل کمک کنند.

پیش از این، الدبیبه تمامی شهرداری‌هایی را که در شرق کشور در معرض سیل و سیل قرار گرفته‌اند را «مناطق فاجعه‌بار» اعلام کرد. شورای شهرداری درنا نیز این شهر را «فاجعه» اعلام کرد و خواستار مداخله فوری بین‌المللی برای رفع آن شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »