... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - 1:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اردوغان: در صورت لزوم، آنکارا می‌تواند راه خود را از اتحادیه اروپا «جدا» کند

اردوغان: ما ارزیابی های خود را در برابر این تحولات انجام خواهیم داد و در صورت لزوم می توانیم راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کنیم.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره محتوای گزارش پارلمان اروپا درباره ترکیه، گفت که در صورت لزوم، آنکارا می‌تواند راه خود را از اتحادیه اروپا «جدا» کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش که اوایل این هفته به تصویب رسید، آمده است که روند الحاق ترکیه به بلوک ۲۷ عضوی تحت شرایط کنونی نمی تواند از سر گرفته شود و از اتحادیه اروپا خواسته است تا “چارچوبی موازی و واقع بینانه” را برای روابط خود با آنکارا بررسی کند.

ترکیه به مدت ۲۴ سال نامزد رسمی پیوستن به اتحادیه اروپا بوده است، اما مذاکرات الحاق در سال های اخیر به دلیل نگرانی های این اتحادیه در مورد نقض حقوق بشر و احترام به حاکمیت قانون متوقف شده است.

اردوغان پیش از سفر به آمریکا به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا در تلاش است از ترکیه جدا شود. ما ارزیابی های خود را در برابر این تحولات انجام خواهیم داد و در صورت لزوم می توانیم راه خود را از اتحادیه اروپا جدا کنیم.»

وزارت امور خارجه ترکیه در اوایل این هفته اعلام کرد که گزارش پارلمان اروپا حاوی اتهامات و پیش داوری های بی اساس است و رویکردی “کم عمق و غیر واقعی” در قبال روابط این کشور با اتحادیه اروپا دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »