... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 11:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

موضع‌گیری ایران نسبت به عملیات طوفان الاقصی

کنعانی: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است.

سیاست شرق _ ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تبریک عملیات طوفان الاقصی به ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت تصریح کرد: عملیات امروز صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت و عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد.

ناصر کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را به ملت بزرگ فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه از جمله در سرزمین فلسطین تبریک می‌گویم، گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است.

وی با اشاره به عملکرد جریان مقاومت در طول سه دهه اخیر، گفت: اولین بار جریان مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها آنها را مجبور کرد که از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و با این مقاومت خود نشان داد که اسطوره نمایشی شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی یک ادعای تو خالی است و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی نیروهای مقاومت شکست پذیر هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین به موضوع جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این جنگ مقاومت در لبنان بار دیگر اثبات کرد که هیمنه رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مسلحانه قابل شکست است و این تجربه‌ای برای نیروهای مقاومت در فلسطین شد و این زمینه را فراهم کرد که جریان‌های مقاومت مسلحانه ضد صهیونیستی در فلسطین جان جدیدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر در عملیات‌های مختلف شاهد این بودیم که هر موقع صهیونیست‌ها اقدام به انجام عملیاتی علیه مقاومت به ویژه در نوار غزه کرده‌اند با شکست و سرافکندگی مواجه شده‌اند و در هر عملیات میزان تاب‌آوری آنها کوتاهتر از قبل بوده است، اظهار کرد : عملیات امروز جریان مقاومت در فلسطین یک نقطه عطف در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌هاست و به عبارتی دیگر با این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت مردم فلسطین علین صهیونیست‌ها باز کرد. این عملیات نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس بسیار خوبی برای اجرای عملیات‌های ترکیبی و چند جانبه علیه اشغالگران برخوردار است و در این عملیات از عنصر غافلگیری و از دیگر روش‌های ترکیبی استفاده کرد و این نشان دهنده اعتماد به نفس ملت فلسطین در برابر اشغالگران است.

وی با بیان اینکه در این عملیات صهیونیست‌ها دچار غافلگیری جدی شدند، گفت: این موضوع بار دیگر اثبات کرد که در چارچوب یک اقدام جدی عملیاتی صهیونیست‌ها به چه میزان شکننده هستند و از روحیه لازم برای مقاومت برخوردار نیستند.

کنعانی که در حاشیه ششمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تهران با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: تا این لحظه مقاومت در جریان این عملیات پیروزی‌های درخشانی را به دست آورده است و این موضوع در تاریخ مبارزه مردم فلسطین با صهیونیست‌ها یک نقطه درخشان است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم که جریان مقاومت بتواند با روحیه عالی در مسیر آزادسازی فلسطین و تحقق آرمان مردم فلسطین به پیروزی‌های هر چه بیشتری دست پیدا کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »