... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 3:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هاآرتص: اسرائیلی ها، شکست اطلاعاتی را مقصر می دانند

تحلیلگران اسرائیلی بر این باورند که حماس این عملیات نظامی را به دقت طراحی کرده است،... آمادگی حماس برای عملیات نظامی "تخمین زده می شود چندین ماه طول کشیده باشد.
نیروهای اسرائیلی در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ یک ایستگاه پلیس را که در آن تعدادی از نیروهای حماس در سدروت، جنوب اسرائیل در آنجا مستقر بودند، تخریب کردند.

سیاست شرق _ روزنامه هاآرتص، در سرمقاله ای از نیروهای امنیتی اسرائیل به دلیل آنچه “شکست اطلاعاتی و نظامی” خوانده شده، انتقاد کرد.

به نقل از شینهوا، در سرمقاله، روز یکشنبه این روزنامه، همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را، به دلیل تشکیل یک دولت راست افراطی که دارای وزرای طرفدار شهرک نشینان است که حقوق فلسطینیان را نادیده گرفته و در افزایش خشم و ناامیدی نقش داشته است، مقصر دانسته است، عواملی که در حمله اخیر نقش داشته اند.

تحلیلگران اسرائیلی بر این باورند که حماس این عملیات نظامی را به دقت طراحی کرده است. یوئل گوزانسکی، محقق ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل، به شینهوا گفت که آمادگی حماس برای عملیات نظامی “تخمین زده می شود چندین ماه طول کشیده باشد.”

به‌علاوه، اسرائیل از اواسط سپتامبر جشن‌های مختلف یهودی از جمله «روش هاشانه» (سال نوی یهودی)، «یوم کیپور» و «سوکوت» را برگزار می کند. به گفته ایال پینکو، محقق ارشد مرکز مطالعات استراتژیک بگین سادات اسرائیل، حمله اخیر در میان فصل تعطیلات اسرائیل رخ داد، زمانی که هوشیاری اسرائیل در حال کاهش است.

آوی بنیاهو، تحلیلگر نظامی اسرائیل، می گوید که دور کنونی درگیری با دهه‌های گذشته تفاوت قابل‌توجهی دارد، زیرا شبه‌نظامیان مستقر در غزه، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان و نیروهای نظامی اسرائیلی را در اسارت دارند و به طور بالقوه بر مقیاس پاسخ اسرائیل تأثیر می‌گذارند.  

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »