... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 3:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تشدید جنگ در غزه

این مرگبارترین حمله ای بود که اسرائیل در 50 سال گذشته تجربه کرده است و حماس گفته است که پاسخی به اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل، یورش اخیر پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی و بازداشت هزاران فلسطینی در زندان های اسرائیل بوده است.

سیاست شرق _ پس از ماه‌ها تشدید تنش و ناآرامی‌های داخلی، حماس در ۷ اکتبر، حملات گسترده ای را به اسرائیل انجام دادند و از چندین نقطه به مرزهای بسیار مستحکم اسرائیل نفوذ کردند.

 این مرگبارترین حمله ای بود که اسرائیل در ۵۰ سال گذشته تجربه کرده است و حماس گفته است که پاسخی به اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل، یورش اخیر پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی و بازداشت هزاران فلسطینی در زندان های اسرائیل بوده است.

اسرائیل رسماً علیه حماس اعلام جنگ کرد و حملات هوایی به غزه، یکی از پرجمعیت ترین مناطق روی زمین، با بیش از ۲ میلیون فلسطینی در حدود ۱۴۰ مایل مربع را افزایش داد. حملاتی که تاکنون به مرگ ۱٠٠٠ نفر و مجروح شدن ۵ هزار نفر دیگر انجامید.

 این منطقه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد و فلسطینی‌های ساکن در داخل این منطقه قادر به خروج بدون مجوزهای مورد تایید اسرائیل نیستند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت که دستور محاصره کامل غزه را صادر کرده است و عرضه مواد غذایی، آب و برق به این منطقه را متوقف می کند و درگیری مرگباری را تشدید می کند که جان صدها نفر را از هر دو طرف گرفته است و می تواند، شدت آن، در آینده نیز بیشتر شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »