... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 7:04 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کاخ سفید، اتهام‌ بایدن علیه حماس را، پس گرفت

سخنگوی کاخ سفید: نه رئیس‌جمهور جو بایدن و نه هیچ یک از مقام‌های آمریکایی هیچ تصویر یا تاییدیه‌ مستقل و جداگانه‌ای درباره صحت و سقم گزارش‌ها در این مورد ندیده‌اند.

سیاست شرق _ کاخ سفید اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و ابراز نارضایتی او را درباره آنچه که تصاویر خشونت‌آمیز از صحنه‌های حمله رزمندگان گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس توصیف کرده بود، پس گرفت.

به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار خود با رهبران جامعه یهودی در کاخ سفید گفته بود فکر نمی‌کرده «تصاویری را از مبارزان در حال سر بریدن کودکان ببیند».

پیش از این خبرنگار شبکه صهیونیستی «i24» با استناد به صحبت‌های نظامیان صهیونیست مدعی شده بود نیروهای فلسطینی پس از نفوذ به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه، کودکان را سر بریده اند؛ ادعای عجیبی که حتی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد شواهد و مدارکی درباره این ادعا وجود ندارد.

پس از این اظهارنظر بایدن، واشنگتن‌پست به نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: نه رئیس‌جمهور جو بایدن و نه هیچ یک از مقام‌های آمریکایی هیچ تصویر یا تاییدیه‌ مستقل و جداگانه‌ای درباره صحت و سقم گزارش‌ها در این مورد ندیده‌اند.

وی افزود که اظهارات بایدن درباره جنایات ادعایی بر اساس ادعاهای سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی بوده است.

پیشتر جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که مقاومت فلسطین کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و از رسانه‌های غربی خواست تا نسبت به روایت‌های رژیم صهیونیستی دقت و بی‌طرفی داشته باشند.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت، آنچه بایدن در مورد جنایات ادعایی در حمله حماس بیان کرد، منبع آن اظهارات مقامات اسرائیلی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »