... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 6:53 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شهادت ۱۷۸۳ کودک فلسطینی طی ۱۵ روز در غزه و کرانه باختری

تاکنون 1756 کودک فلسطینی در غزه و 27 کودک دیگر نیز در کرانه باختری به شهادت رساندند، یعنی حدود 120 کودک هر روز.

سیاست شرق _ بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیل در نتیجه تجاوزات مداوم خود، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر)، تاکنون ۱۷۵۶ کودک فلسطینی در غزه و ۲۷ کودک دیگر نیز در کرانه باختری به شهادت رساندند، یعنی حدود ۱۲۰ کودک هر روز.

به نقل از خبرگزاری الجزیره،«جمعیت بین‌المللی دفاع از کودکان» تأیید کرد که آمار شهدا، از جمله کودکان در نوار غزه نهایی نیست، زیرا حدود ۱۴۰۰ مفقود در زیر آوار ساختمان‌های ویران شده وجود دارد، که نشان می‌دهد تعداد واقعی شهدا بسیار بیشتر از این است.

بنا به همین گزارش، که کودکان فلسطینی که تا کنون از بمباران شدید اسرائیل در سراسر نوار غزه جان سالم به در برده اند، از یک بحران انسانی بزرگ رنج می برند که آسیب های عصبی و روانی را در آنها تشدید می کند که طی ۱۶ سال محاصره و نظامی اسرائیل در نوار غزه وجود داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است، آسیبی که کودکان فلسطینی در غزه متحمل می شوند فراتر از رنج شخصی است، زیرا دیدن کشتار سایر کودکان وضعیت اسفناک آنها را تشدید می کند و زخم های پاک نشدنی بر سلامت روان آنها بر جای می گذارد. همچنین، نابودی کل خانواده ها در یک لحظه، آنها را دچار عواقب وخیمی خواهد نمود، کودکانی که در آغوش خانواده امنیت و آسایش می یافتند، اکنون یتیم شده اند.

عواقب زیانبار عاطفی برای این کودکان عمیق است، زیرا آنها نه تنها از درد واقعیت فعلی رنج می برند، بلکه از چالش دلهره آور چگونگی گذران زندگی خود، بدون حمایت خانواده نیز رنج می برند.

برآوردهای دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نشان می دهد که حدود یک میلیون فلسطینی در غزه آواره شده اند، از جمله بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر که به بخش های مرکزی و جنوبی نوار رفته اند.

به گفته دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل، مقامات اشغالگر اسرائیل در ۹ اکتبر آب به غزه را قطع کردند و حملات هوایی اسرائیل بسیاری از خطوط آبی را تخریب کرد. در نتیجه اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی‌های غزه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و برخی به نوشیدن آب آلوده چاه متوسل شده‌اند که نگرانی از شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، مقامات اشغالگر همچنین برق نوار غزه را قطع کردند، در حالی که حملات هوایی اسرائیل دو خط از سه خط اصلی ارتباطی سیار در نوار غزه را نابود کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »