... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 1:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار امیرعبداللهیان، نسبت به نسل کشی در غزه و فلسطین

امیرعبداللهیان: به آمریکایی‌ها می‌گویم چه کسی امروز دنبال جنگ است؟ جنایت غزه باید فوراً متوقف شود. حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامیان است. دنیا باید به اسرائیل فشار بیاورد که ۶۰۰۰ نفر فلسطینی آزاد شوند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که به منظور شرکت در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک رفته است، درباره جنگ غزه گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. آمریکا باید حمایت از نسل کشی در غزه و فلسطین را خاتمه دهد.

وی با بیان اینکه اینجا خانه ماست و غرب آسیا منطقه ماست، گفت: ما با هیچ طرف و کشوری کنار نمی‌آییم اگر امنیت منطقه را به خطر بیاندازند. بی خانمان کردن مردم غزه باید فوراً متوقف شود. مردم غزه چشم به راه کمک‌های انسان دوستانه هستند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: بر اساس قطعنامه سازمان ملل همه سرزمین فلسطین سرزمین اشغال شده است و مردم فلسطین حق دفاع از سرزمین خود را دارند. این حق غیرقابل مذاکره است که یک ملت برای آینده خود تصمیم بگیرد. اشغال یک سرزمین نمی‌تواند مشروعیت برای اشغالگر ایجاد کند.

وی بیان داشت: مسخره است که رژیم صهیونیستی خود را قربانی نشان دهد. طوفان الاقصی فورانی از غم و خشم مردم فلسطین علیه ۷۵ سال اشغالگری و جنایات گسترده است.

وزیر امور خارجه با تاکید براینکه طولانی شدن اشغال برای اشغالگر حقی ایجاد نمی‌کند، گفت: ملت فلسطین دارای حق تعیین سرنوشت است و می‌تواند برای استقلال خود تصمیم بگیرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: به آمریکا هشدار می‌دهم، اگر دامنه درگیری کنترل نشود، آن‌ها در امان نخواهند بود.

وی افزود: به آمریکایی‌ها می‌گویم چه کسی امروز دنبال جنگ است؟ جنایت غزه باید فوراً متوقف شود. حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامیان است. دنیا باید به اسرائیل فشار بیاورد که ۶۰۰۰ نفر فلسطینی آزاد شوند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ادعاهایی نظیر قائل شدن حق به اصطلاح «دفاع مشروع» برای رژیم اشغالگر اسرائیل یک شوخی به غایت مضحک است، گفت: مسلماً نمی‌توان جای قاتل و قربانی را با سو استفاده از برخی عبارات مشروع عوض کرد.


وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار قطر و ترکیه آماده ایفای نقش خود در این اقدام بسیار مهم بشردوستانه است و طبیعتا آزادی ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی یکی دیگر از ضرورت ها و مسئولیت های جامعه جهانی است.

مشروح سخنرانی، حسین امیرعبداللهیان را در( اینجا) بخوانید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »