... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 3:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزیران دفاع «آسه‌آن» آتش بس‌فوری در غزه را خواستار شدند

پرابووو سوبیانتو: ما به عنوان بزرگترین کشور با جمعیت مسلمانان در جهان از شرایط دهشتناک غزه و بویژه شرایط انسانی ناگوار متاثر و غمگینیم.

سیاست شرق _ وزیران دفاع «آسه‌آن»(ASEAN) در آغاز هفدهمین نشست دو روزه این سازمان که از امروز در جاکارتا برگزار می‌شود، آتش بس‌فوری در غزه و راه‌حلی برای بحران درازمدت میانمار را خواستار شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه‌.آن) که در اجلاس دو روزه به میزبانی اندونزی شرکت کردند به بررسی بحران ها از میانمار تا خاورمیانه پرداختند.

پرابووو سوبیانتو وزیر دفاع اندونزی گفت ما به عنوان بزرگترین کشور با جمعیت مسلمانان در جهان از شرایط دهشتناک غزه و بویژه شرایط انسانی ناگوار متاثر و غمگینیم.

وی در اظهارات ابتدایی شروع این جلسه تاکید کرد: موضع اندونزی مشخص و قاطع است. ما توقف فوری خصومت ها و جنگ و راه اندازی کریدورهای کمک های بشردوستانه به غزه را خواستاریم.

از سوی دیگر جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی که این هفته برای شرکت در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه به سانفرانسیکو سفر کرده است در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پافشاری کرد.

وزیر دفاع اندونزی به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا همچنین همتایان خود را ترغیب کرد تا بر اقدامی ملموس و عینی برای راه حلی صلح آمیز در میانمار که از سال ۲۰۲۱ با کودتای ارتش در این کشور وضعیت آشفته ای دارد متمرکز شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »