... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 6:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دادگاه کیفری بین‌المللی: پنج کشور به دنبال تحقیقات درباره “جنایات جنگی” در سرزمین های فلسطینی هست

دفتر دادستانی در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون "حجم قابل توجهی از اطلاعات و شواهد" را در مورد جنایات در سرزمین های فلسطین و همچنین توسط فلسطینی ها جمع آوری کرده است.
کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی، طی مصاحبه‌ای با رویترز؛ لاهه، هلند در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳

سیاست شرق _ دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، روز جمعه گفت که، درخواست مشترکی از پنج کشور برای بررسی اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی دریافت کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی گفت که، درخواست تحقیقات درباره “جنایات جنگی” در سرزمین های فلسطینی، از سوی آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، کومور و جیبوتی بوده است. 

نماینده آفریقای جنوبی گفت این درخواست “برای اطمینان از توجه فوری دیوان بین المللی کیفری به وضعیت وخیم فلسطین” ارائه شده است.

دیوان کیفری بین‌المللی در حال حاضر تحقیقاتی در مورد “وضعیت در کشور فلسطین” به دلیل جنایات جنگی که از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ مرتکب شده است، دارد.

ماه گذشته، خان گفت که دفتر او هم در مورد حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و هم هر جنایتی که به عنوان بخشی از واکنش اسرائیل از جمله بمباران نوار غزه انجام شود، صلاحیت دارد .

از آنجایی که تحقیقات از قبل در حال انجام بود، درخواست روز جمعه تاثیر عملی محدودی خواهد داشت.

دفتر دادستانی در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون “حجم قابل توجهی از اطلاعات و شواهد” را در مورد جنایات در سرزمین های فلسطین و همچنین توسط فلسطینی ها جمع آوری کرده است.

اسرائیل عضوی از دادگاه نیست و صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد.

دیوان بین‌المللی کیفری می‌تواند در شرایط خاصی از اتباع کشورهای غیرعضو تحقیق کند، از جمله زمانی که ادعا می‌شود جنایات در قلمرو کشورهای عضو ارتکاب یافته‌اند. سرزمین های فلسطینی از سال ۲۰۱۵ در فهرست اعضای دیوان بین المللی کیفری قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »