... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 1:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: یکصد تن از کارکنان وزارت خارجه آمریکا، حمایت بایدن از اسراییل را، مورد انتقاد قرار دادند

این یادداشت - که توسط 100 کارمند وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده امضا شد، نشان می دهد که حمایت بایدن از اسرائیل، او را در نسل کشی غزه "همدست" کرده است و عمق اختلافات در دولت ایالات متحده را آشکار می کند.

سیاست شرق _ وبسایت آمریکایی اکسیوس، در یادداشتی داخلی، وزارت امور خارجه ایالات متحده را متهم به «در اختیار قرار دادن اطلاعات گمراه کننده» به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، درمورد جنگ غزه نمود؛ این در حالی است که اسرائیل در حال ارتکاب “جنایت جنگی” در نوار غزه است.

این یادداشت – که توسط ۱۰۰ کارمند وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده امضا شد، نشان می دهد که حمایت بایدن از اسرائیل، او را در نسل کشی غزه “همدست” کرده است و عمق اختلافات در دولت ایالات متحده را آشکار می کند.

این وب سایت سند این یادداشت را “گزنده” توصیف کرد، زیرا از مقامات ارشد آمریکایی خواست تا سیاست خود را در قبال اسرائیل تجدید نظر کنند و خواستار آتش بس در غزه شوند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه بیش از ۱۱۰۰۰ فلسطینی کشته شدند. ، در این یادداشت بایدن را مورد انتقاد قرار داد زیرا او “تعداد کشته شدگان در غزه را زیر سوال برد.

زبان این یادداشت از لفاظی‌های «فعالان مترقی» در ایالات متحده استفاده می‌کند که خشم و اعتراض خود را نسبت به موضع کاخ سفید ابراز کردند و چالش جدیدی برای بایدن در حزب دموکرات و پیش از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایجاد کردند.

این یادداشت همچنین شامل توصیه‌ای به دولت آمریکا برای درخواست «آزادی گروگان‌ها از سوی حماس و اسرائیل» بود و اشاره کرد که هزاران فلسطینی، که برخی از آنها بدون اتهام هستند، در اسرائیل بازداشت می باشند.

این یادداشت از سیاست ایالات متحده در خاورمیانه «و شکست در پیشبرد مسیر مناسب به سوی راه‌حل دو کشوری و پایان دادن به مناقشه» انتقاد می‌کند و دوبرابر کردن کمک‌های نظامی به دولت اسرائیل «بدون خطوط قرمز واضح یا قابل اجرا» را محکوم می‌کند.

در نظر گرفته شد که اقدامات اسرائیل – که شامل قطع برق، محدود کردن منابع بشردوستانه و انجام حملاتی می‌شود که منجر به آواره‌شدن صدها هزار فلسطینی شد – طبق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این سایت می‌گوید که از زمان جنگ ویتنام، وزارت امور خارجه یک «کانال مخالفت» را حفظ کرده است تا به دیپلمات‌ها – در سفارتخانه‌های دوردست و در مقر این وزارتخانه – راهی برای ثبت مخالفت خود با سیاست‌های رسمی دولت بدهد، و اگرچه این یادداشت‌های مخالف قرار است در داخل ساختمان خصوصی باقی بماند، ولی گاهی اوقات به رسانه ها درز می کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »