... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 11:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل: ده‌ها هزار آواره فلسطینی، در رفح پناه گرفته‌اند

سازمان ملل: از حدود ۱.۸ میلیون آواره در سراسر غزه، تقریبا یک میلیون نفر در ۹۹ مرکز متعلق به "انروا" (آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) از جمله در خان یونس و رفح پناه گرفته‌‌اند.

سیاست شرق _ دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)، روز سه‌شنبه، ۱۴ آذر(۵ دسامبر) اعلام کرد در دو روز گذشته ده‌ها هزار آواره فلسطینی وارد رفح شده‌اند.

در بیانیه این نهاد آمده است: «با توجه به اینکه پناهگاه‌ها در شهر رفح بسیار فراتر از ظرفیت خود پر شده‌اند، اکثر آوارگان تازه‌وارد در خیابان‌ها و محوطه‌های خالی در سطح شهر چادر زده و سرپناه‌های موقت برپا کرده‌اند.»

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرده بود که عملیات زمینی خود را به تمام غزه گسترش خواهد داد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای با هشدار در مورد شیوع بیماری در پناهگاه‌ها گفت از حدود ۱.۸ میلیون آواره در سراسر غزه، تقریبا یک میلیون نفر در ۹۹ مرکز متعلق به “انروا” (آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) از جمله در خان یونس و رفح پناه گرفته‌‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: «به دلیل ازدحام و شرایط نامناسب بهداشتی در پناهگاه‌های انروا در جنوب غزه، برخی بیماری‌های مسری نظیر اسهال، عفونت‌های حاد تنفسی، عفونت‌های پوستی افزایش قابل توجهی داشته و مواردی نظیر شیوع شپش مشاهده شده است.»

این نهاد روز دوشنبه گفته بود که گزارش‌هایی مبنی بر شیوع هپاتیت در پناهگاه‌ها در نوار غزه دریافت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »