... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 11:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفیر سابق آمریکا، متهم به فعالیت به نفع کوبا شد

این اقدام یکی از طولانی‌ترین و طولانی‌ترین نفوذهای یک عامل خارجی در دولت ایالات متحده را افشا می‌کند
ویکتور مانوئل روشا، سفیر ایالات متحده در بولیوی، با مطبوعات در ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۱ صحبت می کند.

سیاست شرق _ یک دیپلمات قدیمی ایالات متحده که به عنوان سفیر، در بولیوی خدمت می کرد، دستگیر و به عنوان عامل مخفی دولت کوبا متهم شد.

به نقل از وال استریت ژورنال، ویکتور مانوئل روشا امروز، سه شنبه، به طور رسمی در دادگاه فدرال در میامی متهم شد. دادستان ها می گویند که کار غیرقانونی روشا با کوبا، ۲۰ سال از کارمندی ۴۰ ساله او در وزارت امور خارجه را شامل می شود.

روشا در کلمبیا متولد شد و در سال ۱۹۷۸ تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد. طبق شکایت جنایی، او در سال ۱۹۸۱ برای وزارت امور خارجه شروع به کار کرد. طی دو دهه بعد، او سمت هایی را در سفارتخانه های ایالات متحده در مکزیک، هندوراس، جمهوری دومینیکن داشت و به عنوان سفیر در آرژانتین و بولیوی خدمت کرد.
از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷، او در بخش منافع ایالات متحده در هاوانا، کوبا مستقر بود.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده در واشنگتن پس از دستگیری روشا گفت: «این اقدام یکی از طولانی‌ترین و طولانی‌ترین نفوذهای یک عامل خارجی در دولت ایالات متحده را افشا می‌کند».

روچا متهم به توطئه برای عمل به عنوان عامل یک دولت خارجی و تقلب در گذرنامه است.

در این شکایت، دادستان ها می گویند که اف بی آی از کار ادعایی روشا برای کوبا در سال ۲۰۲۲ مطلع شد. یک کارمند مخفی FBI که خود را به عنوان یک مامور کوبایی نشان می داد، سپس با روشا تماس گرفت و مجموعه ای از جلسات را با او در میامی برگزار کرد. در آن جلسات، شکایت می‌گوید که روشا اعتراف کرده است که نزدیک به چهار دهه مامور کوبا بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »