... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 8:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد تشکیلات خودگردان فلسطین به حماس

اشتیه: در صورت آمادگی حماس برای دستیابی به توافق و پذیرش رویکرد سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، فضایی برای گفت‌وگو وجود خواهد داشت.

سیاست شرق _ نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در حال رایزنی با مقامات آمریکایی بر روی طرحی برای اداره نوار غزه پس از پایان جنگ است.

به نقل از «رویترز»، محمد اشتیه، در مصاحبه با «بلومبرگ» از مقر خود در رام‌الله، گفت که نتیجه مطلوب جنگ جاری در نوار غزه این است که جنبش حماس که در حال حاضر نوار غزه را اداره می‌کند، به زیرمجموعه سازمان آزادی‌بخش فلسطین تبدیل شود و به ایجاد یک کشور مستقل جدید، که شامل کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی است، کمک کند.

اشتیه همچنین افزود: «در صورت آمادگی حماس برای دستیابی به توافق و پذیرش رویکرد سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، فضایی برای گفت‌وگو وجود خواهد داشت».

اشتیه در ادامه گفت: «فلسطینی‌ها نباید دچار تفرقه شوند و هدف اسرائیل برای از بین بردن کامل حماس واقع‌بینانه نیست».

پس از عملیات طوفان الاقصی توسط حماس علیه مواضع اسرائیل در ۱۵ مهر(۷ اکتبر)، که منجر به کشته شدن ۱۲٠٠ نفر و اسارت بیش از ۲۵٠ نفر گردید، نوار غزه و مواضع حماس، مورد حملات گسترده ارتش اسراییل قرار گرفته است، که تاکنون، موجب مرگ ۱۶٠٠٠ هزار غیرنظامی و مجروح شدنذ۴٠٠٠٠ نفر دیگر شده است.

مقامات اسراییلی، هدف خود را، نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عنوان کرده اند، مسئله ای که با گذشته بیش از ۲ ماه از حملات گسترده اسراییل به باریکه غزه، همچنان نبرد بین دو طرف، ادامه دارد.

امتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »