... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 8:58 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش طالبان به اتهامات دولت پاکستان

ارتش پاکستان روز سه شنبه تایید کرد که حداقل 23 نیروهای امنیتی این کشور در یک حمله انتحاری به پاسگاه پلیس در دره اسماعیل خان کشته شدند.

سیاست شرق _ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان افغانستان، در واکنش به ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر اینکه منشأ حملات تروریستی در افغانستان بوده است، اظهار داشت: «نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا حضور قوی دارند و این کشور قادر است از چنین حملاتی در خاک خود جلوگیری کند. نسبت دادن هر موضوع به کشور دیگر راه حل نیست».

به نقل از «تی آر تی»، مجاهد در مصاحبه با تلویزیون ملی تحت کنترل حکومت طالبان افزود: «اگر پاکستان این حمله را بررسی کرده و جزئیات را در اختیار ما قرار داده باشد، تحقیقات خود را انجام خواهیم داد».

ارتش پاکستان روز سه شنبه تایید کرد که حداقل ۲۳ نیروهای امنیتی این کشور در یک حمله انتحاری به پاسگاه پلیس در دره اسماعیل خان کشته شدند.

در پی این حمله، وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد، خواستار استرداد عاملان رویداد اخیر شد.

در همین حال، برخی رسانه‌های پاکستانی با استناد به پیامی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند که حمله روز گذشته در ایالت خیبر پختونخوا توسط فردی به نام قاری شاکر از نیروهای طالبان افغانستان انجام شده است.

از سوی دیگر، در پیامی که شاکر برای خانواده‌اش فرستاده، آمده است: «وقتی از کشته شدن من مطلع شدید، دو رکعت نماز شکر بجا آورید و شکرگزار باشید که در این راه کشته شده‌ام».

خواجه محمد آصف، از وزیران دفاع سابق پاکستان اعلام کرد که منشاء تروریسم تنها در افغانستان است. برادر همسایه نباید اجازه دهد که کشورشان علیه پاکستان استفاده شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »