... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 1:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فرانسه، اعزام امامان مساجد را ممنوع می‌کند

طبق این تدابیر، امامانی که از قبل در فرانسه فعال بوده‌اند موظف هستند تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴ "شرایط کاری" خود را تغییر دهند.

سیاست شرق _ بنا به تصمیم دولت فرانسه، از آغاز سال ۲۰۲۴ اعزام امامان مساجد از خارج به فرانسه برای فعالیت در مساجد این کشور ممنوع خواهد شد.

به نقل از دویچه وله، از این پس قرار است آموزش روحانیون اسلامی و پرداخت حقوق به آنها توسط نهادهای داخلی انجام شود.

بنا به تدابیر در نظر گرفته شده برای مقابله با آنچه “انشقاق اسلامی” نامیده شده، قرار است از این پس امامان اسلامی تحت نظارت نهادهای فرانسوی و در دانشگاه‌های این کشور آموزش ببینند.

به گفته ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، امامانی که قبلا از کشورهایی مانند مراکش، تونس و الجزایر برای فعالیت‌های مذهبی به فرانسه اعزام شده‌اند، باید از اول ماه آوریل سال ۲۰۲۴ دارای “وضعیت جدیدی” شوند.

“وضعیت جدید” برای امامان مساجد در فرانسه حاوی عدم دریافت حقوق از کشورهای خارجی و پرداخت حقوق به آنها “به طور مستقیم توسط انجمن‌های مساجد در فرانسه” است.

هدف اصلی این قانون این است که امامان مساجد شاغل در فرانسه دیگر کارمند کشورهای خارجی نباشند.

طبق این تدابیر، امامانی که از قبل در فرانسه فعال بوده‌اند موظف هستند تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴ “شرایط کاری” خود را تغییر دهند.

وزیر کشور فرانسه با ارسال نامه‌ای اتخاذ این تغییرات را به اطلاع مقامات مربوطه در کشورهای اعزام کننده امامان، رسانده است.

دارمانین تصریح کرد که اصلاحاتی که در آغاز سال ۲۰۲۰ توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در این زمینه تدوین شده استِ، حال اجرا خواهند شد.

در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی، دولت آلمان نیز با دولت ترکیه قرار گذاشت که از این پس اعزام امامان از ترکیه به آلمان پایان یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »