... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 0:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت؛

آغاز عملیات جابه‌جایی کارخانه “کربن بلک” از شهر اهواز، تا پیش از پایان سال

قلی نژاد: طبق برنامه زمان‌بندی جابه‌جایی این کارخانه که به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام شده است، این کارخانه باید تا سه سال آینده به طور کامل به خارج از شهر منتقل شود.

سیاست شرق _ معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز فرآیند جابه‌جایی کارخانه کربن ایران در بهمن‌ماه، از کلنگ‌زنی پروژه ساخت محل جدید این کارخانه در دهه فجر خبر داد.

به نقل از ایسنا، فرهاد قلی‌نژاد، روز سه شنبه، ۱۹ دی ماه، در جمع خبرنگاران در خصوص جابه‌جایی شرکت کربن ایران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در دی‌ماه، شاهد آغاز فرآیند جابه‌جایی کارخانه «کربن بلک» از محدوده شهری اهواز به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز هستیم.  

وی افزود: تامین زمین مورد نیاز برای جابه‌جایی این کارخانه نهایی و زمین تحویل داده شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق برنامه زمان‌بندی جابه‌جایی این کارخانه که به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام شده است، این کارخانه باید تا سه سال آینده به طور کامل به خارج از شهر منتقل شود.

وی عنوان کرد: انجام نظارت بر فرآیند جابه‌جایی به صورت گزارش‌های سه ماهه بر عهده اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواهد بود.

قلی‌نژاد گفت: با توجه به تعمیراتی که در این کارخانه در حال انجام و رو به پایان است، در تلاش هستیم که در مدت زمان انتقال این شرکت به خارج از شهر در این سه سال، کارخانه به تعویض فیلترها و به روزرسانی اقدامات کنترلی ملزم شود تا شاهد کاهش و کنترل آلودگی در حد استانداردها باشیم.

وی در مورد اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این مدت زمان سه ساله برای جابه‌جایی کارخانه کربن ایران را قبول نکرده بود، گفت: با توجه به اینکه قرار نیست این کارخانه عینا منتقل شود و باید کارخانه جدیدی ساخته شود، فرآیند تولید در کارخانه فعلی باید متوقف و قطعات جمع‌آوری شود؛ بنابراین ساخت کارخانه بر اساس تکنولوژی‌های جدید زمان‌بر است و طبق بررسی‌های کارشناسی، مدت سه سال برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این مهلت جابه‌جایی که به کارخانه داده شده، مهلت قضایی است و با هماهنگی دستگاه قضا در حال اعمال است. در دهه فجر نیز شاهد کلنگ‌زنی پروژه و آغاز انتقال این کارخانه به محل جدید خواهیم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »