... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 8:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

موافقت دولت آلمان با ارسال جنگ‌افزار به عربستان سعودی

سیاست شرق _ دولت آلمان با ارسال تسلیحات به عربستان سعودی موافقت کرده است. اشتفن هبشترایت، سخنگوی دولت، گزارش مجله اشپیگل مبنی بر صادرات ۱۵۰ موشک هدایت‌شونده هوا به هوا از نوع Iris-T را تایید کرد.

به نقل از رسانه های آلمانی، ابلاغیه وزارت اقتصاد آلمان به کمیته اقتصادی پارلمان نشان می‌دهد که شورای امنیت فدرال در پایان سال گذشته صادرات این موشک‌ها را تصویب کرده است. شورای امنیت فدرال متشکل از اولاف شولتس صدراعظم و دیگر وزرای کابینه است و ریاست آن را صدراعظم بر عهده دارد.

این خبر اندکی پس از اظهارات دولت آلمان به عربستان سعودی منتشر شد، که در صورت نزدیک شدن به اسرائیل چراغ سبز تحویل هواپیماهای جنگنده یوروفایتر را نشان خواهد داد.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در همین راستا نیز از حمایت شولتس برخوردار شده است. با این حال، در بخش‌هایی از حزب سبزها که آنالنا بربوک عضو آن است، این موضع با توجه به وضع حقوق بشر در عربستان سعودی، با استقبال کم‌تری مواجه شد.

موشک IRIS-T

موشک IRIS-T یک موشک کوتاه برد برای درگیری هوایی نزدیک است. IRIS-T می تواند ۹۰ درجه را درجا زیر بال هواپیما جستجو کند و این به معنی این است که حتی توان قفل روی هواپیمای که در کنار جنگنده حامل این موشک را دارد.

این موشک با کلاهک خلبان هماهنگ است. خلبان می تواند به طرف هدف نگاه کند و جستجوگر موشک بلافاصله به همان سمت برگشته و هدف را نشانه کند و نیازی به جستجوی تمامی منطقه جلوی جنگنده نیست، IRIS-T یک برتری اشکار دارد که این برتری در جستجوگر موشک است که دارای یک کاونده فروسرخ است که امواج فروسرخ را کسب می کردند .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »