... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 6:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بغداد: عراق تعیین می‌کند نیروهای آمریکایی در کشور بمانند یا بروند

فواد حسین: بخشی از مشکلات موجود در عراق با کشورهای همسایه مرتبط است و بغداد جلسات گسترده‌ای در ترکیه برگزار کرد تا به توافق امنیتی مشابه توافق با ایران برسد.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه‌های العربیه و الحدث، با تاکید بر اینکه نیروهای ائتلاف بین‌المللی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند گفت: این عراق است که تعیین می‌کند نیروهای آمریکایی در کشور بمانند یا بروند.

فواد حسین در این باره اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم در روابط با واشنگتن وضعیت آشفته ایجاد کنیم، باید قبل از شروع مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق، فضای داخلی آماده شود و با توجه به نتایج مذاکرات تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: در گذشته مذاکراتی صورت گرفته بود و چند ماه پیش نیز یک هیئت نظامی و امنیتی در واشنگتن حضور داشت، روند مذاکرات با واشنگتن متوقف شده است، اما گفت‌وگوها ادامه دارد و به زودی تاریخ شروع مذاکرات و شکل و سطح آن را اعلام خواهیم کرد.

فواد حسین همچنین تصریح کرد که بغداد به واشنگتن اطمینان داد که دولت عراق «متعهد به آرامش» بوده و از نظر آن رویدادهای اخیر غیرقابل قبول است، زیرا حملات و ضدحمله‌هایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه حملاتی که پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار می‌دهند، باید از سوی هر دو طرف بررسی شوند، افزود که نخست‌وزیر عراق دائما در تلاش است تا با همه طرف‌ها ارتباط برقرار کند تا آرامش را در کشور برقرار کند.

حسین تاکید کرد که نقض وضعیت امنیتی در عراق توسط هیچ طرفی، چه خارجی و چه داخلی، مجاز نیست.

حسین همچنین ادامه داد: بخشی از مشکلات موجود در عراق با کشورهای همسایه مرتبط است و بغداد جلسات گسترده‌ای در ترکیه برگزار کرد تا به توافق امنیتی مشابه توافق با ایران برسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »