... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 11:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اکونومیست: نامزد حزب استقلال طلب تایوان، پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

نامزد استقلال‌طلب حزب حاکم تایوان، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را در میان تجمع هوادارانش اعلام و جشن گرفت.

سیاست شرق _ لای چینگ ته، نامزد حزب حاکم، در انتخابات ریاست جمهوری تایوان، شنبه ۲۳ دی، پیروز شد، انتخاباتی که چین آن را انتخاب بین جنگ و صلح توصیف کرده است.
به نقل از اکونومیست، نامزد استقلال‌طلب حزب حاکم تایوان، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را در میان تجمع هوادارانش اعلام و جشن گرفت.

این مرد ۶۴ ساله که در حال حاضر معاون رئیس‌جمهور تایوان است، حزب دموکرات پیشرو (DPP) را به سومین دوره تاریخی قدرت رساند که اولین دوره برای هر حزبی از زمان تبدیل شدن تایوان به دموکراسی در سال ۱۹۹۶ است.

رئیس جمهوری جدید تایوان ضمن تشکر از اپوزیسیون به خاطر تبریک گفت: «برنامه‌ها و مواضع مخالفانم در انتخابات را با دقت بررسی خواهم کرد، مشروط بر این‌که به نفع مردم و توسعه ملی باشد، در برنامه سیاسی آینده خود خواهم گنجاند».

با کسب این پیروزی، حزب حاکم «دموکراتیک مترقی» که از هویت مستقل تایوان دفاع و ادعای حاکمیت چین بر آن را رد می‌کند، برای سومین دوره متوالی که در سیستم انتخاباتی تایوان بی‌سابقه است، قدرت را در تایپه به دست می‌گیرد.

از سویی خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مقامات پکن به‌رغم اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری تایوان که در آن نامزد حزب حاکم «استقلال‌طلب» پیروز شد، کماکان بر حتمی بودن اتحاد (الحاق) جزیره تایوان با خاک چین تاکید دارند.


به گزارش سیاست شرق، چین بارها لای را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که او کسی است که جنگ را به جزیره خواهد آورد.

تا پنجشنبه گذشته، پکن در تلاش بود تا رای دهندگان تایوانی را از انتخاب وی منصرف کند.

چن بینهوا، سخنگوی دفتر امور تایوان چین، گفت: «روابط دو سوی تنگه در هشت سال گذشته بدتر شده است، از توسعه صلح‌آمیز به رویارویی پرتنش. “تنش نظامی و جنگ.”

تایوان با جمعیتی ۲۴ میلیونی، از اقتصادهای پیشرو جهان محسوب می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »