... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 9:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شینهوا: زلزله ۷.۶ ریشتری، باعث تغییرات در سواحل ژاپن شد

گروهی از محققین پس از بررسی منطقه ای به طول حدود 4 کیلومتر در شهر واجیما، که بیشترین آسیب را دیده است، نوسانات زمینی حداقل 1 متری را در چندین مکان پیدا کردند و شاهد تحولات تا حدود 2.2 متری در امتداد ساحل ناحیه واجیمازاکی-ماچی بودند.

سیاست شرق _ کارشناسان محلی در ژاپن گفتند که مجموعه زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی ۷.۶ ریشتر، که در اوایل ماه جاری مرکز ژاپن را لرزاند، تغییراتی با بیش از ۲ متر را در برخی نقاط در امتداد سواحل شمالی شبه‌جزیره نوتو ایجاد کرده است.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، گروهی از محققین پس از بررسی منطقه ای به طول حدود ۴ کیلومتر در شهر واجیما، که بیشترین آسیب را دیده است، نوسانات زمینی حداقل ۱ متری را در چندین مکان پیدا کردند و شاهد تحولات تا حدود ۲.۲ متری در امتداد ساحل ناحیه واجیمازاکی-ماچی بودند.

بر اساس این بررسی، زمین های صخره ای که احتمالاً قبلاً زیر آب بوده اند، اکنون به خشکی بدل شده اند.

این منطقه قبلاً دارای یک استخر آب شور بود، یک دارایی فرهنگی ملموس ثبت شده توسط دولت، که سازندگان، آن را با کشیدن آب دریا به بخش کنده‌شده یک صخره سنگی ایجاد کردند. اما محققان گفتند که آب کاملاً خشک شده است.

استادیار تاتسویا ایشیاما از موسسه تحقیقات زلزله دانشگاه توکیو گفت: “این احتمالاً اولین بار است که چنین جابجایی های لرزه ای بزرگی، دیده می شود. این یافته ها به ما کمک می کند تا انواع زلزله هایی را که ممکن است هنگام جابجایی گسل های فعال بستر دریا رخ دهند، درک کنیم. “

پیش از این، یک گروه جداگانه از محققان در شهر واجیما تحقیقی را انجام دادند و تأیید کردند که زمین لرزه باعث نوسانات زمینی به ارتفاع حدود ۴ متر در امتداد ساحل شمال غربی شبه جزیره شده است.

به گفته مقامات محلی، تا صبح روز دوشنبه، تعداد قربانیان زمین لرزه شبه جزیره نوتو در سال ۲۰۲۴ به ۲۳۲ نفر در استان مرکزی ایشیکاوا ژاپن رسید، در حالی که به گفته مقامات محلی، ۲۲ نفر ناشناس مانده اند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »