... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 9:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سزار آسیا، جانشین وندی شرمن شد

سنا با 92 رای موافق در مقابل 5 رای مخالف، کمپیل ، به هماهنگ کننده فعلی امور هند و اقیانوس آرام در شورای امنیت ملی، رای داد تا فرد شماره 2 وزارت امورخارجه شود.

سیاست شرق _ با گذشت بیش از ۶ ماه و پس از اینکه خانم وندی شرمن، ۷۳ ساله، خود را از قائم مقامی وزارت خارجه آمریکا بازنشسته کرد، «کورت کمپبل»، جانشین وی شد.

به نقل از فاینشنال تایمز، سنای آمریکا روز سه شنبه با اکثریت قاطع، رای داد تا «کرت کمپبل»، دستیار ارشد امنیت ملی جو بایدن، به عنوان فرد شماره ۲ وزارت امور خارجه آمریکا، منظور شود.

«کورت کمپبل» ۶۶ ساله، که جانشین وندی شرمن شد، تا قبل از این، هماهنگ کننده امور «هند و پاسیفیک» در شورای امنیت ملی آمریکا بود.

روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی، او را «سزار آسیا» در دولت بایدن توصیف کرده بود.

او که در دولت باراک اوباما، از افراد کلیدی پشت استراتژی «چرخش به سمت آسیا» بود، جانشین «وندی شرمن» شد که مرداد ۱۴۰۲ از قائم مقامی وزارت خارجه آمریکا کنار رفته بود و این منصب با سرپرستی «ویکتوریا نولاند» اداره می‌شد.

کمپبل در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تایید صلاحیتش، با مشروط کردن کمک نظامی آمریکا به اسرائیل مخالفت کرد و همچنین خواستار تقویت کمک نظامی به اوکراین در جنگ با روسیه شد.

به گزارش رویترز، انتخاب کمپبل برای این سمت نشان دهنده اهمیت روابط آمریکا و چین بود. چین یک چالش دیپلماتیک دلهره آور برای ایالات متحده است که می خواهد بدون تحریک درگیری با ارتش رو به رشد خود، مقابله کند و از آنچه واشنگتن به عنوان رویه های تجاری ناعادلانه این کشور می داند و در عین حال از یک جنگ تجاری همه جانبه اجتناب کند.

کمپبل، به عنوان یک نویسنده استراتژیک در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان یک استراتژیست”نگاه به آسیا” شناخته می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »