... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - 3:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فضائلی: فعالیت‌های رسانه‌ای رهبر انقلاب، متوقف نخواهد شد

فضائلی: اقدامی که اخیرا اتفاق افتاد و حساب کاربری اینستاگرام مجموعه با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب و آن هم بدون مقدمه و هشدار و اطلاع و اخطار قبلی مسبوق به سابقه بود.

سیاست شرق _ مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ابتدای نشست ویژه‌ بررسی عملیات‌های رسانه‌ای KHAMANEI.IR در طوفان الاقصی و مسدود شدن حساب اینستاگرام این رسانه، به تشریح سیاست‌های رسانه‌ای این مجموعه برای نشر و توزیع پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

مهدی فضائلی با اشاره به اینکه رویکرد رسانه‌ی KHAMENEI.IR از ابتدا این بوده که پیام را به هر کسی که طالب دریافت آن است برساند گفت: «این نگاه و فلسفه از ابتدا در مجموعه حاکم بوده که از همه‌ی امکانات و بسترهای رسانه‌ای برای انتقال پیام و دیدگاه‌های رهبر انقلاب و با زبان‌های مختلف برای مخاطبانی از هرجای دنیا مورد استفاده قرار گیرد. البته اولویت‌بندی‌هایی از نظر زبان، سکو و بسترهای رسانه‌ای لحاظ شده بود که زبان‌ها و بسترهایی که مخاطب و کاربر بیشتری دارند در اولویت قرار گیرند. به همین دلیل مجموعه‌ی رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از همان ابتدا از مجموعه‌های به‌روز در استفاده از فناوری‌ها و بسترهای رسانه‌ای بود.»

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فعالیت حساب‌های کاربری دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شبکه‌های اجتماعی افزود: «به دلایلی که توصیف شد بسترهای موجود رسانه‌ای یک فرصت تلقی شده و حساب‌های کاربری این مجموعه هم فعالیت خود را در بسترهای مختلف داخلی و خارجی از جمله شبکه ایکس (توییتر سابق) و اینستاگرام آغاز کردند. در ادامه هم سکوهای مختلف به آن اضافه شدند.»

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در ادامه به تشریح بعضی سیاست‌های محدودکننده از جانب این شبکه‌ها نسبت به حساب‌های کاربری این مجموعه پرداخت و گفت: «اقدامی که اخیرا اتفاق افتاد و حساب کاربری اینستاگرام مجموعه با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب و آن هم بدون مقدمه و هشدار و اطلاع و اخطار قبلی مسبوق به سابقه بود. در گذشته هم بعضی حساب‌های کاربری مجموعه به دفعات مسدود شدند هرچند با پیگیری‌های انجام شده بعد از یکی دو روز باز می‌شدند.»

وی با اشاره به اینکه در مورد اخیر هیچ هشدار و اطلاع و اخطار قبلی داده نشد گفت: «این موضوع نشان می‌دهد که بنایی بر بازگشایی نیست. البته سعی شد پیگیری‌هایی برای رفع مسدودیت انجام شد اما تا این  لحظه پاسخی به این پیگیری‌ها داده نشده است به همین دلیل هم تصمیم گرفته شد که درباره‌ی این موضوع اطلاع‌رسانی دقیق‌تر صورت پذیرد.»

فضائلی در ادامه با تاکید بر اینکه این اتفاقات باعث توقف فعالیت‌های رسانه‌ای رهبر انقلاب نخواهد شد و انگیزه‌ی مجموعه را برای پوشش رسانه‌ای و توزیع پیام ایشان افزایش داده است گفت: «این برخورد و برخوردهای مشابهی که با شخصیت شهید سلیمانی صورت گرفت نشان می‌دهد که این شبکه‌ها زمانی که احساس کنند یک پیام علیه سیاست‌ها و اهداف آنها منتشر و موثر واقع شود همه ادعاهایشان درباره‌ی آزادی بیان را زیر پا می‌گذارند و نادیده می‌گیرند تا جلوی انتشار آن را بگیرند. این وضعیت را می‌توان نوعی دیکتاتوری دیجیتالی توصیف کرد.»

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره‌ی فعالیت مجدد مجموعه رسانه‌ای KHAMENEI.IR در شبکه اینستاگرام گفت: «دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب برای ارسال و توزیع پیام‌های ایشان از هر ظرفیتی استفاده خواهد کرد. در مورد فعالیت مجدد در این سکو هم بررسی انجام خواهد گرفت و اگر امکان فعالیت داشته باشد فکر نمی‌کنم محدودیتی برای فعالیت مجدد داشته باشیم.» وی همچنین از پیگیری و اعتراض رسمی به شرکت متا خبر داد و این حق را برای مجموعه قائل شد که از هر ابزاری برای احقاق حق خود اقدام کند.
 
فضائلی همچنین این اقدام را یک اقدام انفعالی در برابر کنش رسانه‌ای رهبر انقلاب توصیف کرد و در عین حال با تشریح استانداردهای دوگانه و متناقض مدعیان آزادی بیان در داخل و خارج کشور گفت: «به کرات اتفاق افتاده که جریان‌هایی در داخل یا خارج کشور نسبت به برخورد درست یا غلط با یک رسانه یا فرد رسانه‌ای که بعضا حتی جرمی را در ساحت دیگری غیر از رسانه انجام داده واکنش نشان داده و موضع گرفته‌اند. بعضا حتی کشورها و دولت‌ها هم از این افراد و رسانه‌ها پشتیبانی می‌کنند حالا این را مقایسه کنید با وضعیت فعلی که یک صفحه با بیش از ۵ میلیون مخاطب مسدود شده و با واکنشی روبرو نیستیم.»

نشست ویژه بررسی عملیات‌های رسانه‌ای KHAMENEI.IR در طوفان‌الاقصی و مسدودشدن حساب اینستاگرام این رسانه  ظهر امروز چهارشنبه دوم اسفندماه با حضور جمعی از کارشناسان در غرفه KHAMENEI.IR در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »