... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 11:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین نسبت به اعزام نیروهای ناتو به اوکراین، به غرب هشدار داد

پوتین هشدار داد که اگر حامیان غربی اوکراین مشارکت خود را در جنگ عمیق تر کنند، مانند اعزام نیرو، عواقب آن برای "متجاوزان" "تراژیک" خواهد بود و خطر شروع یک جنگ هسته ای را در پی خواهد داشت.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالیانه خود در مورد وضعیت روسیه، به روس‌ها اطمینان داد که کشورشان، هم می‌تواند از جنگ در اوکراین پیروز بیرون بیاید و هم از نظر اقتصادی در داخل کشور پیشرفت کند.

رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی دو ساعته در برابر مجلس فدرال روسیه به جنگ ۲ ساله اوکراین نیز اشاره کرد.

پوتین هشدار داد که اگر حامیان غربی اوکراین مشارکت خود را در جنگ عمیق تر کنند، مانند اعزام نیرو، عواقب آن برای “متجاوزان” “تراژیک” خواهد بود و خطر شروع یک جنگ هسته ای را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تسلیحات کشنده فزاینده غربی که برای کیف ارسال می شود، گفت: «آنها باید بدانند که ما همچنین سلاح هایی داریم که می تواند اهدافی را در قلمرو آنها هدف قرار دهد. آنچه که آنها اکنون به جهان پیشنهاد می دهند و با آن می ترسانند – همه اینها تهدید واقعی یک درگیری هسته ای است که به معنای نابودی تمدن ما خواهد بود.

این اظهارات، تنها چند روز پس از آن بیان شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت کشورهای غربی نباید استقرار نیروهای زمینی در اوکراین را رد کنند. متحدان ناتو، از جمله ایالات متحده، علناً این پیشنهاد را رد کردند .

پوتین اتهامات اخیر آمریکا مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد تسلیحات اتمی به فضا پرتاب کند را رد کرد و این اتهامات را “عوام فریبی” و یک شیرین کاری آمریکا در سال انتخابات دانست که برای جذب روسیه به مذاکرات تسلیحاتی طراحی شده بود .

او همچنین غرب را متهم کرد که عمداً اتحاد جماهیر شوروی را به یک مسابقه تسلیحاتی در حال نابودی کشانده است – و قول داد روسیه این بار باهوش‌تر بازی خواهد کرد.

پوتین گفت: “وظیفه ما توسعه یک مجتمع صنعتی نظامی، به گونه ای است که پتانسیل علمی، فناوری و صنعتی کشور را افزایش دهد.”

رئیس جمهورروسیه، از توانایی اقتصاد روسیه برای مقاومت در برابر تحریم‌های غرب به خاطر جنگ، بخوبی یاد کرد و از تلاش یک دهه‌ای دولت برای مهار بازار روسیه تمجید کرد، در عین حال اذعان داشت هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

رهبر کرملین فهرستی از اهداف بلندمدت از افزایش نرخ زاد و ولد ملی و دستمزد کارگران گرفته تا بهبود بازده در کشاورزی و صنعت را معرفی کرد. 

بخش اعظم سخنرانی پوتین، به مجموعه ای از برنامه های جدید دولتی با هدف بهبود زندگی روس ها اخت با وعده بیشتر برای خانواده ها، کودکان، مدارس و مشاغل کوچک تا متوسط اختصاص یافت.

پوتین همچنین برنامه ای مشابه لایحه GI ایالات متحده، برای کهنه سربازان روسی در جنگ اوکراین را اعلام کرد و آنها را “نخبگان جدید” کشور نامید که قرار است رده های بعدی تجارت و دولت را پر کنند.

ولادیمیر پوتین، قرار است روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۴۰۲)، در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه شرکت کند، انتخاباتی که، رقیب جدی در برابر خود ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »