... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 11:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فضاپیمای استارشیپ، مفقود شد

سیاست شرق _ شرکت فضایی تجاری اسپیس ایکس، متخصص در زمینه فناوری‌های فضایی، پنج‌شنبه ۲۴ اسفند اعلام کرد موشک «استارشیپ»، قوی‌ترین موشک جهان که امروز از روی یک سکوی متعلق به این شرکت در جنوب شرقی ایالت تگزاس در آمریکا به‌طور آزمایشی به فضا پرتاب شده، در حین بازگشت به سوی غلاف جو زمین، از کنترل خارج شده و در فضا مفقود شده است.

یکی از گویندگان در پخش زنده اینترنتی که بیش از ۳.۵ میلیون نفر آن را دنبال می‌کردند، گفت: «فضاپیما مفقود شد».

در حالی که بنا بر برنامه اصلی فرود «Starship» پس از این پرتاب آزمایشی بر آب‌های اقیانوس هند لحاظ شده بود، وی گفت «امروز روی دریا فرود نمی‌آید».

اهداف این پرتاب آزمایشی شامل باز و بسته کردن درب محموله وسیله نقلیه استارشیپ، برای آزمایش توانایی آن در ارسال ماهواره و سایر محموله‌ها به فضا بود.

دو تلاش ناموفق

شایان ذکر است که شرکت «SpaceX»، همچنین قصد دارد موتورهای وسیله نقلیه فضایی را در فضا مجدداً راه‌اندازی کند و آزمایشی را روی آن انجام دهد که به هموار کردن راه برای وسایل نقلیه استارشیپ آینده برای تامین سوخت یکدیگر در مدار کمک می‌کند.

فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس و موشک فوق سنگین – که در مجموع به آن استارشیپ می گویند – یک سیستم حمل و نقل کاملاً قابل استفاده مجدد را نشان می دهد که برای حمل خدمه و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن طراحی شده است. 

استارشیپ قدرتمندترین پرتابگر جهان است که تا به حال توسعه یافته است، قادر به حمل تا ۱۵۰ تن متریک کاملا قابل استفاده مجدد و ۲۵۰ متریک تن قابل مصرف است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »