... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 1:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا به نتانیاهو، درباره حمله به رفح

وزیر امور خارجه آلمان: بیش از یک میلیون آواره به رفح پناه آورده‌اند و مسلما نمی‌توانند برای فرار از این حمله، در هوا ناپدید شوند.

سیاست شرق _ وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در کنفرانس دو روزه بروکسل در بلژيک، درباره حمله نظامی اسرائيل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، به بنیامین نتانیاهو هشدار دادند.

به نقل از دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده و گفت: «بیش از یک میلیون آواره به رفح پناه آورده‌اند و مسلما نمی‌توانند برای فرار از این حمله، در هوا ناپدید شوند.»

بربوک تاکید کرد که “رنج غزه، بالاخره باید پایان یابد”.

کریسجانیس کارینز، وزیر امور خارجه لتونی در این نشست، چنین حمله‌ای را “فاجعه” نامید.

در همین رابطه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز، در گفتگوی تلفنی روز دوشنبه خود با نتانیاهو، حمله به رفح را یک “اشتباه” خواند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز جمعه ۲۵ اسفند (۱۵ مارس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که او طرح ارتش این کشور برای حمله گسترده به شهر رفح را تایید کرده است. در این بیانیه، جدول زمانی برای این حمله اعلام نشد و در عین حال گفته شد نیروهای ارتش در حال آماده‌سازی برای عملیات و تخلیه ساکنین از رفح هستند.

از سوی دیگر، بنا به اعلام کاخ سفید، نخست‌وزیر اسرائيل با درخواست بایدن برای اعزام هیئتی از مقامات ارشد اسرائیلی به واشنگتن برای گفتگو در مورد طرح اسرائيل برای رفح و یک “رویکرد جایگزین احتمالی” موافقت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »