... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 5:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری تجهیزات نظامی اسراییل به کشورهای عربی

امارات متحد عربی و بحرین که اخیرا طی توافقنامه معروف به "پیمان صلح ابرهیم"، روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، 7 درصد از فروش کالاهای صادراتی نظامی اسرائیل را خرید کرده‌اند.

سیاست شرق _ ارزش صادرات نظامی اسرائیل به چندکشور عربی، که روابط‌شان را با تلاوویو عادی کرده‌اند، در سال ۲۰۲۱ به حدود ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

وبه نقل از رسانه های عبری زبان، وزارت امنیت عمومی اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی که منتشر شده، اعلام کرد که ۷ درصد از صادرات تجهیزات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۲۱، به کشورهایی که با تلاوویو توافقنامه “صلح ابراهیم” را امضا کردند، انجام شده، که بالغ بر ۷۹۱ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، امارات متحد عربی و بحرین که اخیرا طی توافقنامه معروف به “پیمان صلح ابرهیم”، روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند، ۷ درصد از فروش کالاهای صادراتی نظامی اسرائیل را خرید کرده‌اند.

در همین راستا، “یائیر کولاس” رئیس بخش صادرات سلاح در وزارت جنگ اسرائیل تأکید کرد که مغرب نیز قراردادهایی به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار برای دستیابی به موشک «باراک – ۸» امضا کرده است. به گفته او، فروش این موشک در قراردادهای نظامی اسرائیل با امارات و بحرین مطرح نشده است.

به نقل از رسانه های اسرائیلی، بر اساس این آمارها، ۴۱ درصد صادرات تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل به کشورهای اروپایی، ۳۴ درصد به کشورهای آسیا و اقیانوسیه، ۱۲ درصد به کشورهای آمریکای شمالی و ۳ درصد به کشورهای آفریقایی و نیز آمریکای جنوبی بوده است.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده، حجم صادرات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۸.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »