... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 11:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
کپی شد!
0

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اسبق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد

هاشمی: همیشه جابجایی مدیریتی، نشانگر ضعف و اشتباه نیست، بلکه گاهی برای بهبود اوضاع و یا تغییر شرایط جابجایی انجام می شود.

سیاست شرق _ مراسم تودیع مدیرکل اسبق و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز یکشنبه، با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استانی و شماری از اصحاب فرهنگ و رسانه استان خوزستان، در سالن مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، ضمن تشکر و قدردانی از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که طی این مدت، با وی همکاری کرده بودند، برای آقای منادی، مدیر کل جدید، آرزوی موفقیت کردند.

آقای کلاه کج، ضمن بیان برخی مسائل و مشکلات پیش روی خود طی مدت حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو کنسرت در خوزستان در یک سال اخیر گفت: «هر چیزی که قانون رسمی جمهوری اسلامی است، باید در خوزستان اجرا شود و اگر کسی مخالف فرهنگ و هنر استان خوزستان است، رسما اعلام کند و موضع گیری کند تا مردم مواضع او را کاملا بدانند.» 

کلاه‌کج با اشاره به اعتراض افراد خودسر با خودروی وانت نیسان در برابر محل برگزاری کنسرت لغو شده سیروان خسروی در اهواز،عنوان کرد: «خیلی ها بنده را شهید راه کنسرت عنوان کرده‌اند.  ما شهید راه وطن، شهید مدافع حرم، شهید مدافع سلامت و … داشتیم.  فقط در راه هنر شهید ندادیم، که چقدر خوب است که ما شهید این راه شدیم  تا نام “نیسان آبی” در تاریخ خوزستان ثبت شود تا آیندگان قضاوت کنند که “نیسان آبی” هم می‌تواند تحول ایجاد کند و معجزه‌ای در فرهنگ و هنر کشور انجام دهد.»

  • اشاره حجت الاسلام کلاه کج، به مسائل و حواشی پیش آمده در شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴٠۱ بود، که افرادی در مقابل محل برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان پاپ در سینما هلال اهواز تجمع اعتراضی برپا کرده و سعی در جلوگیری از برگزاری این کنسرت را داشته‌اند.
  • افرادی که تجمع کردند دلیل خود را مخالفت با نوع پوشش و حجاب، اعلام کرده‌اند که با حضور نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد و هیچ اختلالی در برگزاری کنسرت صورت نگرفت.
  • به دنبال این وقایع، حجت الاسلام کلاه کج اعلام کردند: برگزاری کنسرت‌ در استان خوزستان تا اطلاع‌ ثانوی لغو شده است و دلیل آن را، مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز اعلام کردند.

آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز، از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به نقش و اهمیت فرهنگ در جامعه و همچنین تاکید اسلام بر آنها اشاره کردند و موارد مختلفی را در این خصوص، یادآوری کردند.

وی، فرهنگ و هنر را از جمله مسائل مهم جامعه و پیوست یکدیگر عنوان نمودند، که در قرآن و حتی صدر اسلام، به آن اهمیت بسیار داده می شد.

فرهنگ یکی از ارزشمندترین داده های هر انسانی است.

در ادامه این مراسم، آقای شهاوند، معاون سیاسی _ اجتماعی استانداری خوزستان، فرهنگ را از اهم مسائل هر جامعه ای عنوان و افزودند: فرهنگ در مسایل اجتماعی و سیاسی زیربنا است و جامعه فرهنگی دربرابر تلاطم های اجتماعی محکم است و تکان نمی‌خورد.

عبدالله افرازه شهاوند افزود: رصد شناختی پیرامون مسایل فرهنگی جامعه است و این نیاز به شناخت درستی از جامعه دارد و سپس براساس آن مدیریت فرهنگی کند. فرهنگ یکی از ارزشمندترین داده های هر انسانی است.

معاون استاندار در ادامه گفت: جامعه ای که فرهنگ غنی داشته باشد و بخوبی تربیت شود، در سایر موارد، نمی لغزد و دچار مشکل نمی شود.

وی گفت: اختلاف نظر در برخی مسایل طبیعی است و نباید به تقابل و رویارویی تبدیل شود. جامعه پویا، یک جامعه متکثر است. هیچ جامعه ای نیست که در تمام مسائل، هم نظر باشند، و اختلاف نظر و سلیقه طبیعی است، با این حال باید همه بتوانند اظهار نظر کنند.

شهاوند گفت: اختلاف نظرهای کارشناسی و دغدغه مند را باید به رسمیت بشناسیم و صحبت های آقای کلاه کج از جنس این دغدغه‌ها است.

معاون استاندار خوزستان گفت: من مخالف کنسرت نیستم، ولی باید پیوست های امنیتی و اجتماعی درون سالن دیده شود. کنسرت قانون جمهوری اسلامی است و کسی مخالفتی ندارد.

شهاوند افزود: شاید کسی با برگزاری کنسرت موافق باشد، ولی با نحوه اجرا و ارائه آن مخالف باشد. شاید هم کسی با سینه زنی موافق باشد، ولی با نحوه سینه زنی مخالف باشد. این ها دلیلی بر مخالفت با اصل آنها نیست.

وی ادامه داد: نباید از اختلاف نظر ها برآشفته شویم، زیرا این سبب پویایی جامعه است و باید احترام بگذاریم و جامعه را دچار تقابل و اختلاف نکنیم.

شهاوند بیان داشت: مشکل این است که در این مسایل گفتگو نمی‌کنیم و بسیاری از مسایل کشور با گفتگو و دورهمی حل میشود و نباید جامعه را دوقطبی کنیم.

معاون استاندار افزود: گفتگو در جایی است که اختلاف نظر وجود دارد، وگرنه در جایی که اختلاف نیستند، جای گفتگوی زیادی نمی ماند.

وی افزود: حوزه فرهنگ پراکنده است و باید از موازی کاری پرهیز کنیم و همه باید زیر یک راهبرد حرکت کنیم و در یک ریل باشیم. 

جابجایی مدیریتی، نشانگر ضعف و اشتباه نیست

سیدمحمد هاشمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، در این مراسم اظهار داشت: همیشه جابجایی مدیریتی، نشانگر ضعف و اشتباه نیست، بلکه گاهی برای بهبودی اوضاع و تغییر شرایط جابجایی انجام می شود.

وی افزود: آقای کلاه‌کج انسان لطیف و پرتلاش است و دوره پر فروغی داشتند و ‌مظلوم واقع شدند، من هم در حد توانم، ورود کردم.

معاون وزیر گفت: از آقای کلاه کج، در جایی دیگر، استفاده خواهیم کرد، البته اگر ایشان، قبول کنند.

هاشمی در ادامه گفت: اقای منادی از کف حوزه فرهنگ رشد کرده و مختصات فرهنگی را می‌شناسد.

وی افزود: مدیرکل جدید باید نقطه اتصال در حوزه فرهنگ باشند. هم افزایی در حوزه فرهنگ باید تقویت شود و زمینه توسعه‌ی فرهنگی استان را فراهم سازند.

هاشمی گفت: حکم و وظایف آقای منادی، مشخص است و آقای منادی باید وقت بگذارند و در این خصوص تلاش کنند.

در پایان، مجید منادی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز خدمت‌رسانی به اهالی فرهنگ و هنر را از اولویت‌های کاری خود اعلام و بر توجه جدی به ظرفیت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی هنری استان تاکید کرد.

وی همچنین افزود: قبلا نشست هایی را با اصحاب فرهنگ و رسانه داشتیم و در آینده نیز، این نشست ها، ادامه خواهد داشت.

آقای منادی در ادامه سخنان کوتاه خود، از زحمات حجت الاسلام کلاه کج، تقدیر و قدردانی کردند.

در پایان مراسم، لوح تقدیری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به حجت الاسلام کلاه کج اهدا گردید.

همچنین در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید منادی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منصوب شد.

از سوابق آقای منادی، می‌توان به معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیریت خبرگزاری‌ تسنیم، مسئول و مشاور رسانه حوزه هنری  خوزستان، نایب رئیس خانه مطبوعات، مسئول قرارگاه رسانه دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، کارشناس مناطق نفت‌خیز جنوب، عضو شورای راهبردی بسیج رسانه خوزستان، دبیری جشنواره‌های فرهنگی و رسانه‌ای استانی و منطقه‌ای و بین‌المللی  اشاره کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »