... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 9:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با مقامات نظامی آذربایجان

امیر ایرانی: قطعا اهداف اصلی ما در این سفر تعمیق روابطمان در حوزه دیپلماسی دفاعی و به‌خصوص دیپلماسی دریایی است.

سیاست شرق _ امیر «شهرام ایرانی» با همتای آذربایجانی خود در خصوص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش که در چارچوب همکاری‌های دوجانبه ایران و آذربایجان به این کشور سفر کرده است، با «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و در ادامه با فرمانده نیروی دریایی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین از یگان‌های نظامی نیروی دریایی آذربایجان و مراکز عالی آموزش نظامی این کشور بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به کشور آذربایجان با بیان اینکه این کشور مسلمان دوست و همسایه ما است، گفت: قطعا اهداف اصلی ما در این سفر تعمیق روابطمان در حوزه دیپلماسی دفاعی و به‌خصوص دیپلماسی دریایی است.

امیر دریادار ایرانی افزود: از دیگر اهداف این سفر می‌توان به افزایش مراودات در همه سطوح به‌ویژه در حوزه‌های مشترک از قبیل آموزش، برگزاری تمرینات و رزمایش‌ها، برگزاری مسابقات نظامی و اجرای گشت‌های مشترک دریایی اشاره کرد.

همچنین امیر ایرانی با آدمیرال «سبحان بکیروف» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که روز سه‌شنبه در باکو انجام شد، در خصوص همکاری‌های ۲ کشور در حوزه دفاعی، آموزش و رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

همچنین طرفین، دریای خزر را دریای صلح، دوستی و همکاری خواندند و بر امنیت آن برای افزایش تجارت و ترانزیت میان پنج کشور ساحلی خزر تاکید کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »