... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - 0:31 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله تروریستی در مسکو با بیش از ۱۴٠ کشته و زخمی

سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: "طبق اطلاعات اولیه، در نتیجه حمله تروریستی در ساختمان تالار شهر کروکوس 40 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند."

سیاست شرق _ سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) گزارش داد که بر اساس داده های اولیه، در حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند.

به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه گفت: “طبق اطلاعات اولیه، در نتیجه حمله تروریستی در ساختمان تالار شهر کروکوس ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.”

خدمات ویژه در حال انجام تلاش برای جستجو هستند، اقدامات برای ارائه کمک به مجروحان در حال انجام است.

شرایط وقوع حادثه

شاهدان عینی به تاس گفتند که گروهی از مردان مسلح ناشناس، با تفنگ های تهاجمی درست قبل از شروع کنسرت گروه راک پیک نیک در لابی و سپس داخل سالن کنسرت تیراندازی کردند. 

یوری چرنیشفسکی، مدیر گروه به تاس گفت: نوازندگان گروه پیک نیک در جریان تیراندازی آسیبی ندیدند.

از سویی دیگر، وقوع انفجار در ساختمان باعث آتش سوزی شد. گفته می شود حدود یک سوم ساختمان تالار شهر کروکوس در آتش سوخت و دود سیاه غلیظی از آن بلند شد.

– پشت بام ساختمان تقریباً به طور کامل در آتش سوخته و تا حدی فروریخته است. بوی دود به محله های اطراف سرایت کرده است.

– خبرنگار TASS گزارش داد که هنوز افرادی در داخل ساختمان هستند، برخی از آنها در پنجره ها دیده می شوند.

تلاش های نجات

– مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که آژانس های ویژه اجرای قانون در پی این حادثه تمام اقدامات لازم را انجام می دهند.

– واحدهای پلیس ویژه SOBR و OMON از گارد ملی روسیه به تالار شهر کروکوس اعزام شدند.

– وزارت بهداشت اعلام کرد که بیش از ۳۰ خدمه آمبولانس منطقه ای و بیش از ۲۰ خدمه آمبولانس مسکو به تالار شهر کروکوس اعزام شده اند.

– آتش نشانان حدود ۱۰۰ نفر را از زیرزمین ساختمان در حال سوختن خارج کرده اند و هم اکنون در حال نجات مردم از پشت بام هستند.

– اداره حمل و نقل در کانال تلگرامی خود نوشت: تردد در جاده کمربندی مسکو در مقابل تالار شهر کروکوس در هر دو مسیر ممنوع است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کل جامعه جهانی باید این جنایت هولناک انجام شده در تالار شهر کروکوس را محکوم کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »