... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 8:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مسکو، واشینگتن را متهم کرد

زاخارووا خاطرنشان کرد که عوامل متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم، نشان دهنده دخالت مقامات فعلی آمریکا در حمایت از «تروریسم اوکراین» است.

سیاست شرق _ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه، ۶ فروردین، تاکید کرد که واشنگتن برای کی‌یف بهانه می‌آورد تا با اتهام به «داعش»، بر خود و رژیم ولادیمیر زلنسکی در اوکراین سرپوش بگذارد.

زاخارووا در مقاله‌ای که در روزنامه روسی « كومسمولسكايا پراودا» منتشر شد، گفت: «سیاست‌مداران آمریکایی با ساختن داستان‌هایی در‌باره این واقعیت، که حمله تروریستی کروکوس توسط سازمان تروریستی داعش انجام شده است، خود را به دردسر انداختند».

او ادامه داد که از اینجا با نسبت دادن به گروه داعش «بهانه» روزانه‌ای که واشنگتن به طرفداران خود در کی‌یف می‌دهد و تلاش آن برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود و رژیم دست‌نشانده زلنسکی نمایان می‌شود.

زاخارووا خاطرنشان کرد که عوامل متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم، نشان دهنده دخالت مقامات فعلی آمریکا در حمایت از «تروریسم اوکراین» است.

او تاکید کرد: «مداخله آمریکا در امور خاورمیانه تا کنون منجر به ظهور بسیاری از گروه‌های افراطی و تروریستی و تقویت حضور آنها در منطقه شده است».

در حمله تروریستی روز جمعه به محل کنسرتی در ۲۰ کیلومتری مسکو، بیش از ۱۳۶ نفر کشته شدند. این حمله تروریستی را داعش به عهده گرفته، ولی مسکو چنین ادعایی را رد نموده و اوکراین را به دست داشتن در این حمله، متهم نموده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »