... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 7:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: ۲۲ سرباز آمریکایی، در سانحه هلیکوپتر در سوریه، زخمی شدند

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت ۱٠ نفر از نیروهای نظامی به مراکز مراقبتی سطح بالاتر خارج از منطقه منتقل شدند.
آرشیو

سیاست شرق _ ارتش آمریکا اواخر روز دوشنبه، بدون اعلام علت حادثه یا جزئیات شدت جراحات، اعلام کرد که ۲۲ نظامی آمریکایی در یک “حادثه” هلیکوپتر در شمال شرق سوریه در روز یکشنبه مجروح شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت ۱٠ نفر از نیروهای نظامی به مراکز مراقبتی سطح بالاتر خارج از منطقه منتقل شدند.

فرماندهی مرکزی، که بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نظارت دارد، اعلام کرد که هیچ حمله دشمنی گزارش نشده است، اما افزود که علت این حادثه در دست بررسی است.

مقامات در فرماندهی مرکزی ایالات متحده، بلافاصله به درخواست ها برای اطلاعات بیشتر پاسخ ندادند.

حدود ۹٠٠ پرسنل آمریکایی، به بهانه آنچه بخشی از ماموریت مبارزه با بقایای داعش در سوریه عنوان شده، هنوز در شرق سوریه مستقر هستند، منطقه ای که هنوز از آن نفت استخراج می شود.  

در ماه مارس نیز، ۲۵ سرباز آمریکایی در حملات و حملات متقابل در سوریه زخمی شدند که همچنین یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

نیروهای آمریکایی برای اولین بار در طول مبارزات انتخاباتی دولت اوباما در سوریه مستقر شدند و با گروهی تحت رهبری کردها به نام نیروهای دموکراتیک سوریه مشارکت دارند. این در حالی است که دولت سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور شده است.

صدها جنگجوی داعش، هنوز در مناطق متفرقه ای از خاک سوریه، حضور دارند و هزاران جنگجوی دیگر این گروه تروریستی، در بازداشتگاه هایی هستند که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، متحد کلیدی آمریکا در این کشور، محافظت و نگهداری می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »