... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - 6:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

الجزیره: جزئیات اولین درگیری زمینی در داخل غزه بین القسام و اسرائیل

رزمندگان فلسطینی با نیروی نفوذی درگیر شدند، دو بولدوزر و یک تانک را منهدم کردند، دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند و به سلامت به پایگاه های خود بازگشتند.

سیاست شرق _ روز یکشنبه شانزدهمین روز جنگ، شاهد اولین درگیری نظامی مستقیم نیروهای اسرائیلی با اعضای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در داخل نوار غزه بود.  .

به نقل از خبرگزاری الجزیره، گردان های القسام در گزارش خود از آنچه رخ داده است، گفته اند که یک نیروی زرهی اسرائیلی را پس از عبور چندین متری از حصار جدایی منطقه غزه، در یک کمین در شرق خان یونس (جنوب نوار غزه) قرار گرفت و دچار تلفات و خسارات شد.

در بیانیه ای افزودند که رزمندگان فلسطینی با نیروی نفوذی درگیر شدند، دو بولدوزر و یک تانک را منهدم کردند، دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند و به سلامت به پایگاه های خود بازگشتند.

در ادامه آمده است: «مجاهدین ما تأیید کردند که سربازان نیروی اسرائیلی که در کمین خان یونس افتادند، خودروهای خود را رها کرده و پیاده به سمت شرق حصار جدایی گریختند.»

از سوی دیگر، ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که افراد مسلح به سمت یک نیروی ارتش در غرب حصار مرزی نوار غزه در منطقه کیسوفیم تیراندازی کردند.

وی افزود: یکی از تانک های اسرائیلی به گروهی حمله کرد که به سوی سربازان در کیسوفیم آتش گشود.

پس از آن، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از سربازانش – روز یکشنبه – در جریان حمله به نوار غزه بر اثر اصابت موشک ضد تانک کشته شده است و خاطرنشان کرد: «یک سرباز کشته، یک سرباز دیگر به شدت مجروح شده و دو نفر دیگر نیز در نتیجه شلیک موشک ضد تانک به سمت یک تانک و یک خودروی مهندسی متعلق به ارتش اسرائیل زخمی شدند.

گالانت: این جنگ، باید آخرین جنگ غزه باشد

از سویی دیگر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت: “این جنگ باید آخرین جنگ غزه باشد. به این دلیل ساده که بعد از آن حماس وجود نخواهد داشت”

وی خاطرنشان کرد که “حتی اگر یک ماه، دو یا سه ماه طول بکشد، ولی در نهایت حماس وجود نخواهد داشت.”

تحلیل‌گران سیاسی و نظامی به اتفاق آرا توافق کرده‌اند که ارتش اسرائیل دیگر مانند گذشته نیست و بسیاری از مهارت‌های نظامی خود را پس از رویارویی با جناح‌های مقاومت و نه ارتش‌های مربوطه از دست داده است.

پایگاه خبری عبری «والا» به نقل از منابع نظامی اسرائیلی اعلام کرد که انتظار برای نیروهای زمینی در حاشیه غزه بسیار خطرناک شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »