... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - 8:53 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین: روابط روسیه و ایالات متحده، در حال تجربه یک بحران عمیق است

پوتین: روسیه طرفدار ایجاد روابط با ایالات متحده است در صورتی که این روابط بر اساس اصول برابری، احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که روابط روسیه و ایالات متحده در حال تجربه یک بحران عمیق است.

پوتین در مراسمی که در آن رئیس جمهور روسیه ، در دیدار با سفیران جدید آمریکا و اتحادیه اروپا، از نقش غرب در جنگ اوکراین انتقاد کرد.

رئیس جمهور روسیه، با بیان اینکه روابط روسیه و آمریکا از بحران عمیقی عبور می کند، گفت: این بحران ریشه در رویکردهای اساساً متفاوت در شکل گیری نظم جهانی مدرن دارد.

او اعتراضات سال ۲۰۱۴ اوکراین را که منجر به سرنگونی دولت طرفدار مسکو در کی‌یف شد، «کودتا» خواند و افزود: «نمی‌توانم نگویم که حمایت آمریکا از کودتای کیف در سال ۲۰۱۴ در نهایت منجر به بحران کنونی اوکراین شد».

پوتین خاطرنشان کرد که امنیت جهانی به شدت به روابط بین دو کشور بستگی دارد و ایالات متحده در نهایت مسئول بحران اوکراین و بدتر شدن روابط دوجانبه با روسیه است.

پوتین گفت که روسیه طرفدار ایجاد روابط با ایالات متحده است در صورتی که این روابط بر اساس اصول برابری، احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به تیرگی روابط روسیه با اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت که هدف اتحادیه اروپا دیگر توسعه همکاری های اقتصادی و ارتقای یکپارچگی در قاره اروپا نیست، بلکه در حال حاضر بر “شروع یک رویارویی ژئوپلیتیکی با روسیه” متمرکز شده است.

پوتین ابراز امیدواری کرد که در نهایت ایجاد روابط با اتحادیه اروپا امکان پذیر باشد و “منطق همکاری متقابل” غالب شود.

سفیران جدید آمریکا و اتحادیه اروپا، جزو ۱۷ سفیری بودند که به‌طور رسمی استوارنامه خود را تسلیم پوتین کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »