... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - 8:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ترکیه، در میان اعتراض روسیه، ۵ فرمانده اوکراینی را به کیف تحویل داد

سیاست شرق _ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز شنبه، پنج فرمانده سابق اوکراین را از ترکیه تحویل گرفت، دستاوردی نمادین که به گفته روسیه، طبق قرارداد مبادله اسرا که سال گذشته مهندسی شده بود، نقض کرده است.

به نقل از رویترز، روسیه بلافاصله این آزادی را محکوم کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که آنکارا بر اساس توافق مبادله اسرا، قول داده بود که این افراد را در ترکیه نگه دارد.

این پنج فرمانده پس از سه ماه دفاع شدید از ماریوپل و کارخانه فولاد آزوفستال در سال گذشته، اسیر شدند.

زلنسکی که روز جمعه برای گفتگو در استانبول با رحم طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد، گفت: ما قهرمانان خود را به خانه می آوریم.

ماریوپل از جمله شهرهای اوکراین بود که در ماه های اول جنگ به اشغال ارتش روسیه درآمد، مدافعان اوکراینی در تونل ها و سنگرهای زیر کارخانه آزوفستال مقاومت می کردند تا اینکه سرانجام در ماه می سال گذشته، کیف به تسلیم شدن آنها دستور داد.

مسکو در ماه سپتامبر، در یک مبادله اسیران با میانجیگری آنکارا آنها را آزاد کرد، با شرایطی که فرماندهان را ملزم می کرد تا پایان جنگ در ترکیه بمانند.

  روسیه می گوید: “هیچکس این موضوع را به ما اطلاع نداد. طبق توافقات، این فرماندهان قرار بود تا پایان جنگ در خاک ترکیه بمانند.”

پسکوه، سخنگوی کرملین گفت این آزادی نتیجه فشار شدید متحدان ترکیه در ناتو، پیش از نشست هفته آینده این ائتلاف نظامی است که در آن اوکراین امیدوار است نشانه مثبتی در مورد عضویت آینده خود دریافت کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »