... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - 3:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: اتیوپی درباره قتل های ادعایی مهاجران این کشور، توسط عربستان سعودی، تحقیق خواهد کرد 

مقامات سازمان ملل در سال 2022 نیز در مورد گزارشاتی درباره حملات مرگبار مرزبانان سعودی به مهاجران، ابراز نگرانی کرده بودند. اتهامی که مقامات سعودی قویا آن را رد کردند.

سیاست شرق _ وزارت خارجه اتیوپی، روز سه‌شنبه اعلام کرد: اتیوپی با مقامات عربستان سعودی برای تحقیق درباره ادعاهای یک گروه حقوق بشری مبنی بر کشته شدن صدها مهاجر اتیوپیایی توسط گارد مرزی این کشور همکاری خواهد کرد.

به نقل از رویترز،  یک مقام سعودی روز دوشنبه گفت که ادعاهای مطرح شده در گزارش منتشر شده توسط دیده بان حقوق بشر (HRW) “بی اساس” است.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان، با تاکید بر روابط مستحکم بین دو دولت آمده است: «دولت اتیوپی به‌سرعت در کنار مقامات سعودی این حادثه را بررسی خواهد کرد».

در این بیانیه آمده است: «به شدت توصیه می‌شود تا زمانی که تحقیقات کامل نشده است، از حدس و گمان‌های غیرضروری خودداری کنید».

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی ۷۳ صفحه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، نگهبانان سعودی مستقر در امتداد مرز یمن را به حملات «گسترده و سیستماتیک» به مهاجرانی متهم کرد که از مسیرهای کوهستانی دورافتاده برای عبور پیاده از مرز استفاده می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که نگهبانان از سلاح‌های انفجاری برای کشتن برخی از مهاجران استفاده کردند و از فاصله نزدیک به سوی برخی دیگر شلیک کردند.

سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات کامل در این مورد شده است. مقامات سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ نیز در مورد گزارشاتی درباره حملات مرگبار مرزبانان سعودی به مهاجران، ابراز نگرانی کرده بودند. اتهامی که مقامات سعودی قویا آن را رد کردند.

مسیر مهاجرت از شاخ آفریقا، از طریق خلیج عدن، از طریق یمن و به عربستان سعودی یک کریدور خوب برای مهاجران اتیوپیایی است.

برآورد می‌شود که حدود ۷۵۰ هزار اتیوپیایی در عربستان سعودی زندگی می‌کنند و مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »