... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - 11:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به عربستان سعودی

آقای برنز به عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا با همتایان اطلاعاتی و رهبران کشور در مورد موضوعاتی با منافع مشترک دیدار و گفتگو کرد.
ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، در برابر یک جلسه استماع کمیته اطلاعات سنا درباره “تهدیدهای جهانی” در کنگره کنگره ، ۸ مارس ۲۰۲۳ شهادت داد.

سیاست شرق _ یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا)، در سفر به عربستان سعودی با همتایان و مقامات این کشور، برای تایید مجدد همکاری اطلاعاتی دو کشور گفت وگو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز ،در این گزارش اذعان شده است که برخی از کارشناسان نقش چین در تنظیم این توافق را نشانه کاهش نفوذ آمریکا بر عربستان سعودی می دانند، این درحالی است که تنش بین واشنگتن و ریاض را بر سر تعدادی از مسائل از جمله حقوق بشر و کاهش تولید نفت عربستان نیز بزرگنمایی شده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت که آقای برنز به عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا با همتایان اطلاعاتی و رهبران کشور در مورد موضوعاتی با منافع مشترک دیدار و گفتگو کرد.

این مقام آمریکایی افزود که برنز تعهد ما را به آنچه همکاری اطلاعاتی به ویژه در زمینه‌های مبارزه با تروریسم عنوان نمود، تقویت کرد.

این مقام آمریکایی به زمان دیدار برنز با مقامات عربستان سعودی اشاره ای نکرد. واشنگتن پست که اولین بار این دیدار را گزارش کرد، گفت که رئیس سیا در اوایل این هفته در عربستان سعودی بوده است.


ایالات متحده و عربستان سعودی برای چندین دهه متحد یکدیگرند و در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​سایر موارد اطلاعاتی همکاری نزدیک داشته اند.

به گزارش سیاست شرق ، سفر برنز در حالی اعلام شد که وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان با حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن دیدار و گفت‌وگو کرد؛ این اولین دیدار دیپلمات‌های ارشد دو کشور ایران و عربستان ظرف هفت سال گذشته بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »