... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 4:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در جریان استیضاح محلس؛

فاطمی امین، را از وزارت صمت، خداخافظی کرد

رضا فاطمی‌امین دو سال پیش هم در مجلس استیضاح شده بود، ولی آن استیضاح رای نیاورد. او چند بار هم برای توضیح درباره عملکردش به مجلس فراخوانده شده بود.

سیاست شرق _ جلسه استیضاح «رضا فاطمی‌امین»، وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت)، امروز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در پایان وی نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و از این سمت برکنار شد.

در پایان و پس دفاع رئیس جمهور از وزیر صمت، آقای «فاطمی امین» با ۱۶۲ نفر مخالف و ۱۰۲ نفر موافق، از ادامه مار با دولت سیزدهم، باز ماند.

رضا فاطمی‌امین دو سال پیش هم در مجلس استیضاح شده بود، ولی آن استیضاح رای نیاورد. او چند بار هم برای توضیح درباره عملکردش به مجلس فراخوانده شده بود.

استیضاح‌کنندگان، به ویژه منتقد وضعیت صنعت خودروسازی و واردات خودرو بودند.

در روزهای گذشته چند نفر از نمایندگان حامی استیضاح و کنارگذاشتن «رضا فاطمی‌امین» گفته بودند که او در استیضاح قبلی از طریق اعمال نفوذ و تحویل خودروهای شاسی بلند به ده‌ها نماینده، رای مثبت آنها را جلب کرده بود تا در این سمت باقی بماند. خود او این اتهام را رد کرده بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه استیضاح این وزیر کابینه‌اش، از او دفاع کرد و گفت که او «جلوی فساد و مافیا و رانت و اعمال نفوذ ایستاده است.»

در حالی که هم سخنگوی هیات رئیسه مجلس و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع تحویل خودرو برای منتفی شدن استیضاح رضا فاطمی‌امین را تکذیب کرده‌اند، یک نماینده مجلس شورای اسلامی این ادعا را تکرار و جزئیات بیشتری مطرح کرده است.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، مدعی تحویل ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند از سوی وزارت صمت، به برخی نمایندگان، شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »